- Sputnik Србија, 1920
НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Вештачка интелигенција могла би да уништи једну целу индустрију

CC0 / Слика генерисана вештачком интелигенцијом / Вештачка интелигенција
Вештачка интелигенција - Sputnik Србија, 1920, 30.04.2024
Пратите нас
Јасно је да ће због развоја вештачке интелигенције (АИ) многи остати без посла, али неке индустрије ће бити на већем удару од других.
Вештачка интелигенција избрисаће многе послове, а милиони људи ће због ове технологије остати без свог тренутног радног места. С друге стране, АИ би требало да нам помогне да будемо продуктивнији, па се очекује да би се управо због развоја вештачке интелигенције могла отворити бројна нова радна места.
Наравно, АИ неће једнако утицати на све индустрије, неке од њих су посебно угрожене. Како је то у недавном интервјуу за Фајненшел тајмс објаснио шеф индијског ИТ гиганта Тата Консалтанси Сервисис (ТЦС) К Критхивасан, ова би технологија готово у потпуности могла да избрише потребу за радницима у кол центрима. Иако су људи и даље доминантни у већини таквих центара за корисничку подршку, АИ алати се све чешће користе, пише портал Тек спот.
Критхивасан каже да ће најгори период за раднике кол центара почети када велике мултинационалне компаније масовно прихвате и имплементирају алате генеративне АИ (што је већ почело), што ће угрозити милионе радних места. Према подацима Гартнера из 2022. године, у овој је индустрији широм света запослено око 17 милиона људи.
Начин на који би АИ могла утицати на ову индустрију прилично је занимљив. Наиме, он верује да би у будућности требало да постоји минималан број позивних центара за корисничку подршку, као и да они готово и да неће примати позиве. Наиме, верује да смо близу фазе у којој би технологија унапред могла да предвиди долазни позив и проактивно делује како би решила проблем корисника. То би, према овом стручњаку, могло бити јако брзо - већ за годину дана или мало касније.
Ипак, Критхивасан сматра да се данас прецењују бенефити вештачке интелигенције и верује да она генерално неће довести до масовног губитка посла широм света јер ће и даље постојати велика потражња за технолошким талентима тако да ће посла увек бити.
Запослени у неким индустријама, попут оних у кол центрима, чини се, неће бити те среће, што можемо видети не само по коментару овог технолошког стручњака, већ и по ранијим примерима из праксе. Наиме, на замену људи с технологијом у кол центрима раније је упозорио извршни директор једне индијске компаније који је отпустио чак око 90 посто тима запосленог у делу корисничке подршке, чиме је не само смањио трошкове, већ и време потребно за решавање проблема.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала