Амерички портал „Драјв“ наводи да су детаљи о томе шта се десило са другим авионом постали познати тек недавно, а потпуковник ваздухопловства САД у пензији Чарли "Туна" Хајнлајн, и бивши пилот Ф-117, у подкасту „Афтербурн“ лично је потврдио оно што је дуги низ година била само гласина. Наша ПВО је успела да погоди и други стелт авион, али је он ипак успео да се врати у базу у Немачкој.
Није познат тачан датум када се обарање десило, али је сигурно да се овај догађај одиграо током априла 1999. после обарања првог Ф-117. Четвртог дана НАТО бомбардовања, припадници Трећег ракетног дивизиона 250. ракетне бригаде Противваздушне одбране Војске Југославије оборили су Ф-117А, америчко чудо од авиона израђено у стелт технологији, које је своју репутацију "невидљивог" стекло у Заливском рату у Ираку. Пилота Дејла Зелка су америчке снаге успеле безбедно да евакуишу, а његов авион је завршио на њиви у атару села Буђановци код Руме.
У свом сведочењу, Хајнлајн је описао како је погођен други Ф-117. Он је навео да су у акцију над Београдом из базе у Немачкој кренула два „невидљива“ авиона, праћена летелицама Ф-16Ј. Он је пилотирао Ф-117, а када су се нашли изнад Новог Београда, оба „невидљива“ су била нападнута ракетама САМ, које је испалила српска ПВО.
„Погледао сам удесно на небо над Београдом и видео огромну ракету како се приближава - изгледала је као Сатурн В. Знао сам да је мој момак број два тамо негде. Тада сам видео још једно лансирање и велики сјај, дим, а онда ватрену куглу која долази према мени“.
Амерички пилот наводи да је он ипак успео да избегне експлозију пројектила и обарање свог авиона уз помоћ ауто-пилота, и да изврши своју мисију, односно бомбардује задати циљ.
У повратку је међутим схватио да је други авион озбиљно оштећен, али су обе летелице ипак успеле да се врате у базу.
Хајнлајн је на крају свог сведочења признао да му је ова епизода остала у памћењу као најстрашнија у његовој богатој летачкој каријери.
Прочитајте још: