- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Да ли сви аутомобили морају да имају обавезан енергетски пасош и да ли ће то утицати на цену

© Sputnik / Лола ЂорђевићАутомобили
Аутомобили - Sputnik Србија, 1920, 15.01.2023
Пратите нас
Нови Правилник у Србији прописује да је уз сваки купљени нови аутомобил обавезан и енергетски пасош. Мирко Коковић из Агенције за безбедност саобраћаја објашњава да ознака о економичности и потрошњи горива садржи податке о званичној потрошњи горива и званичној емисији угљен-диоксида и загађујућих материја у ваздуху.
„Продавац који ставља у промет ново возило у обавези је да на продајном месту или у близини новог возила постави ознаку о економичности возила и емисији штетних гасова“, напоменуо је Коковић.
Према његовим речима, обавеза купца не постоји, већ је ово само једна додатна информација, додатни фактор који ће утицати на одлуку купца да донесе добру одлуку како за себе тако и за животну средину и у економском и у еколошком смислу. Коковић је подвукао да је енергетски пасош обавезан искључиво за нове путничке аутомобиле.
„Валидност енергетског пасоша проверава Министарство надлежно за послове трговине, преко тржишних инспектора који врше контролу продаваца да ли се придржавају прописа. Предвиђене су казне у износу од 100.000 динара до два милиона динара“, истакао је Коковић.
Напоменуо је да је обавеза Агенције за безбедност саобраћаја да изложи на свом сајту списак свих модела који се продају на територији Србије, који су у обавези да доставе продавци, а наћи ће се и списак десет најекономичнијих путничких модела.

Да ли ће цене бити увећане

Одговарајући на питање да ли ће продавци због овога повећати цену аутомобила, Коковић каже да продавац увек има могућност да мења цену аутомобила, али да би то у овом случају било неоправдано.
„Ова новина која је код нас ступила на снагу 24. децембра 2022. године примењује се у ЕУ више од 20 година. Иначе то је обавеза Преговарачке групе ПГ 27 ради приступања ЕУ“, рекао је Коковић за РТС.
Напомиње да за сада не постоји тенденција да се енергетски пасош уводи за возила која се увозе као употребљавана.
„Тренутно у Србији имамо 2,2 милиона возила, њихов допринос загађености ваздуха није занемарљив, тако да очекујемо да ће ова новина утицати на побољшање квалитета ваздуха“, каже Коковић.
Подаци Агенције за безбедност саобраћаја који су стигли у петак показују да је број саобраћајних незгода мањи за половину.
„То је последица доброг рада Саобраћајне полиције, Управе саобраћајне полиције, Агенције за безбедност саобраћаја, Управљача пута, Путева Србије, локалних управљача пута и локалних савета за безбедност саобраћаја. За првих 12 дана ове године имамо смањење броја погинулих и повређених особа за 52 одсто, посматрајући 2021. и 2022. годину", закључио је Коковић.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала