00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Беба и Лола „Београдски играчки центар“: Енергија међу људима је највећи покретач
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пјаф“
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Како изгледа полувековно дружење са гитаром
17:00
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
Субвенције од 20.000 евра за кров над главом породицама са децом
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Велика Британија добила прву аутобуску линију са системом вештачке интелигенције

CC BY 2.0 / Vikimedija/bitboy / Британски аутобус
Британски аутобус - Sputnik Србија, 1920, 12.05.2023
Пратите нас
Линија са аутономним аутобусима ће почети да ради следеће недеље у Единбургу, прва у Великој Британији, иако ће возачи остати присутни у возилима како би повратили контролу у случају нужде.
„Технологија аутономије која је присутна у аутобусу већ је тестирана у прошлости, али је ово први пут да се користи на аутобуској линији”, изјавио је неименовани представник компаније Стејџкоуч која је данас представила аутобуску линију у близини Единбурга.
Та линија, дуга око 22 километра, која се налази на западу главног града Шкотске, требало би да превезе око 10.000 путника недељно.
У промету ће бити пет аутобуса, који ће моћи да возе брзином до 50 километара на сат. И даље ће бити присутан возач који ће проверити да ли технологија ради исправно, како предвиђа британски закон који још не дозвољава промет потпуно аутономних возила на јавним путевима.
Још једно лице ће бити у аутобусу да провери карте и одговори на питања путника.
Уграђени систем са вештачком интелигенцијом ће детектовати друга возила на путу како би се избегли судари, док ће камере и радар скенирати пут како би избегли пешаке.
Компанија је навела да ће та линија бити сигурнија и ефикаснија уз уштеду горива до 20 осто.
„Систем може да реагује брже од времена реакције човека када је то потребно", додала је компанија, преноси Политика.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала