Холанђани оптужили Русију без доказа — тек „настављају“ истрагу

Међународна истражна група која истражује околности рушења авиона „боинг“ на истоку Украјине открила је да је ракетни систем „Бук“, који је наводно оборио малезијски авион, припадао 53. ракетној бригади Оружаних снага Русије, изјавио је начелник Одељења за истрагу Националне полиције Холандије Вилберт Паулисен.
Sputnik
Нови докази о рушењу малезијског авиона: „Боинга“ оборио украјински „Бук“

„Истражна група испитала је све расположиве слике и установила да ракетни систем ’Бук‘ има неколико јединствених карактеристика. Према њима су истражитељи успели да добију његове карактеристике. Након интензивне упоредне истраге неколико ’букова‘, установљено је да ракетни систем припада 53. ракетној бригади из Курска у Русији“, изјавио је представник Холандије на презентацији прелиминарних резултата друге истраге о паду авиона.

„Констатација ове чињенице доводи до питања као што је степен личног учешћа ове бригаде у нападу на авион на лету МХ17. Ово је важно питање које је и даље под истрагом“, рекао је холандски државни тужилац Фред Вестербеке.

Он је додао да је истрага сада „у последњој, али најтежој фази“.

Малезијски авион „боинг 777“ срушио се у источној Украјини у јулу 2014. године током лета за Куала Лумпур из Амстердама. У несрећи је погинуло свих 298 путника и чланова посаде. 

Москва: Анализа радарских података оповргава закључке истраге о МХ17

Две године касније, истражна група коју предводи Холандија објавила је да је авион на лету МХ17 наводно оборио систем „Бук“ који је из Русије донет на територију источне Украјине која није била под контролом Кијева и да је систем након несреће враћен. 

Русија је више пута указивала на пристрасност истраге, која је игнорисала руске аргументе и заснивала закључке искључиво на украјинским подацима.

Експерименти концерна „Алмаз-Антеј“, водећег предузећа за производњу ПВО система, укључујући и системе „Бук“, потврдили су да је „боинг“ оборен са територије под контролом украјинске војске.

Истрага пада малезијског авиона лат
Коментар