Како су показале црне кутије из авиона, пилоти нису укључили грејање сензора за брзину, што је довело до њиховог залеђивања током успињања. Због тога је командант ваздухоплова Валериј Губанов примио погрешне информације о паду брзине и почео да убрзава, што је премашило дозвољени угао нагиба.
„Авион је изгубио контролу. На тај начин потврђена је основна верзија рушења — погрешна дејства посаде“, прецизира се у саопштењу објављеном на сајту Истражне комисије.
Истражна комисија такође је навела да је спровела процену квалификације пилота. У ту сврху истражитељи су испитали стручњаке из области авијације, као и наставнике образовних установа које су завршили чланови посаде.
Раније је Међудржавни ваздухопловни комитет већ саопштио да су узрок катастрофе могли да буду погрешни поступци посаде.
Авион на линији Ан-148 „Саратовских авио-линија“, који је летео из Москве за Орск, срушио се 11. фебруара у Раменском округу Подмосковља. У авиону је било 65 путника и шест чланова посаде и сви су у овој несрећи погинули.