Велики повратак „Утве“: Први нови авион после 30 година! (видео)

„Утва“ авио-индустрија из Панчева је после више од 30 година самостално направила нови авион „Сова“, који ће ће сутра имати пробни лет, речено је Танјугу у том предузећу.
Sputnik
Лазански: Русијо, ми смо прошли кроз то (видео)

У питању је једномоторни авион, нискокрилац, намењен за обуку, спортско и туристичко летење, авио-такси превоз и панорамско разгледање.

Такође, једна од карактеристика летелице јесте то што поседује могућност брзе модификације.

Програм 41 М, познатији као „Сова“, финансира предузеће „Југоимпорт СДПР“, а „Утва“ је уговорила пројектовање, модификацију, производњу прототипа, испитивање и сертификацију авиона.

„Утва“ је после више од 30 година успела самостално да пројектује, направи и почне испитивање новог авиона.

„Сова“ представља модернизовану верзију базног авиона „Утва 75“, који је намењен за почетну обуку, спортско и туристичко летење.

Авион се опционо може користити за извиђање, аерофото-снимање и друге операције.

Такође, може да носи наоружање уз уградњу одговарајуће опреме, објављено је на сајту „Југоимпорта“.

„Сова“ је једномоторни авион, нискокрилац, комплетно металне структуре типа „љуска“, са моторском облогом и терминезонима од композита.

Велики дан: Војска Србије јача за шест авиона (фото)

Авион је четворосед конфигурације „сајд бај сајд“, са фиксним стајним трапом, типа трицикл.

Конфигурација стајног трапа дозвољава слетање на асфалтне и припремљене травнате писте.

Авион је опремљен једним, четвороцилиндричним мотором са ваздушним хлађењем и „констант спид“ елисом.

Маса празног авиона је 750 килограма, дужина авиона 7,11 метара, размак крила 9,8 метара, а висина 3,14 метара.

Максимална хоризонтална брзина авиона је 230 километара на сат, снага 210 КС, а истрајност авиона при економској брзини 4,2 сата.

„Сова“ ће сутра имати пробни лет на аеродрому „Панчево“, који ће трајати један сат, а Александар Петровић, водећи пројектант на изради летелице, представиће планове даљег рада и летења, као и нове пројекте компаније.

Коментар