У питању је једномоторни авион, нискокрилац, намењен за обуку, спортско и туристичко летење, авио-такси превоз и панорамско разгледање.
Такође, једна од карактеристика летелице јесте то што поседује могућност брзе модификације.
Програм 41 М, познатији као „Сова“, финансира предузеће „Југоимпорт СДПР“, а „Утва“ је уговорила пројектовање, модификацију, производњу прототипа, испитивање и сертификацију авиона.
„Утва“ је после више од 30 година успела самостално да пројектује, направи и почне испитивање новог авиона.
„Сова“ представља модернизовану верзију базног авиона „Утва 75“, који је намењен за почетну обуку, спортско и туристичко летење.
Авион се опционо може користити за извиђање, аерофото-снимање и друге операције.
Такође, може да носи наоружање уз уградњу одговарајуће опреме, објављено је на сајту „Југоимпорта“.
„Сова“ је једномоторни авион, нискокрилац, комплетно металне структуре типа „љуска“, са моторском облогом и терминезонима од композита.
Авион је четворосед конфигурације „сајд бај сајд“, са фиксним стајним трапом, типа трицикл.
Конфигурација стајног трапа дозвољава слетање на асфалтне и припремљене травнате писте.
Авион је опремљен једним, четвороцилиндричним мотором са ваздушним хлађењем и „констант спид“ елисом.
Маса празног авиона је 750 килограма, дужина авиона 7,11 метара, размак крила 9,8 метара, а висина 3,14 метара.
Максимална хоризонтална брзина авиона је 230 километара на сат, снага 210 КС, а истрајност авиона при економској брзини 4,2 сата.
„Сова“ ће сутра имати пробни лет на аеродрому „Панчево“, који ће трајати један сат, а Александар Петровић, водећи пројектант на изради летелице, представиће планове даљег рада и летења, као и нове пројекте компаније.