Уз помоћ Русије, Српске железнице се враћају у Европу (видео)

Реализација нових пројеката — изградња диспечерског центра, реконструкција пруге Београд — Бар и додатни радови на прузи Стара Пазова — Нови Сад биле су данас теме разговора министарке за грађевинарство, инфраструктуру и саобраћај Зоране Михајловић и заменика генералног директора „Руских железница“ Александра Мишарина.
Sputnik

„Србија је већ искористила готово целокупан руски кредит који је уложен у модернизацију деоница железничког ’Коридора 10‘ и барске пруге, а ради се и на деоници Стара Пазова — Нови Сад, која је део брзе пруге Београд—Будимпешта. Разговарали смо о новим пројектима, укључујући изградњу новог диспечерског центра, наставак реконструкције барске пруге, као и електро-радовима на прузи до Будимпеште и одржавању. Вредност тих пројеката је око 500 милиона долара и о томе ћемо наставити разговоре у смислу потенцијалног новог зајма“, рекла је Михајловићева.

Он је рекла новинарима након састанка са руском делегацијом да је Мишарин данас обишао радове на брзој прузи Београд — Будимпешта, на деоници Стара Пазова — Нови Сад, који се финансирају из руског кредита.

„Мишарин је задовољан радовима, а 38 одсто радова је на вијадукту и тунелу. Све то изгледа импресивно управо тако како би свака Влада пожелела да има такво градилиште“, казала је министарка.

Према њеним речима, на барској прузи до сада је реконструисано 77 километара пруге што није довољно. Додала је да је зато важно наставити обнову.

Почеле припреме за долазак Путина у Београд

За то су нам потребна додатна средства као и за деоницу Стара Пазова — Нови Сад, рекла је Михајловићева и прецизирала да је та деоница првобитно била пројектована за брзине од 160 километара на сат, а биће изграђена за 200 километара на сат што ће, како је додала Србију вратити на железничку мапу Европе.

„За нас пројекат не представља само инвестицију, него је важан и због знања и технологије које Србија добија и од руских колега“, додала је она.

Према њеним речима, сарадња у области железнице важна је за побољшање укупних економских односа Србије и Русије.

Министарка је рекла да је у свом мандату најпоноснија на резултате остварене у железници.

„Кад сам именована за министра, ниједна пруга није била рехабилитована, ниједна станица зграда није била сређена. Железница је била систем са више од 15.000 запослених који није имао посла и инвестиција, а имао је кредите које није враћао. Заједно са свим синдикатима кренули у реформисање железнице, направили смо први попис имовине, спровели рационализацију железничке мреже и радне снаге и покренули огромне инвестиције. Данас су инвестиције у железници близу шест милијарди евра и веће су него у путној привреди“, рекла је она,

„РЖД Интернешенел“ спреман да учествује у новим пројектима у Србији

„Ниједна одлука у железницама није донета самоинцијативно од владе и министарства. Донета је заједнички имајући у виду шта нас све чека у наредном периоду а тиче се нових инвестиција и нових запошљавања“, рекла је она, преноси Танјуг.

Александар Мишарин захвалио је потпредседници Михајловић и Влади Србије на заједничком раду и резултатима који су захваљујуци томе остварени.

„Реконструисали смо већ у Србији пруге за брзине до 120 километара на сат, а сада радимо на прузи Београд-Будимпешта за брзине од 200 километара на сат. Радови на деоници Стара Пазова — Нови Сад се одвијају по плану, а до сада је изведено 38 одсто радова. У наредна три месеца радићемо на припреми споразума у вези са новим пројектима“, рекао је Мишарин.

Министарка је додала да је циљ да се споразуми потпишу испред преседника Србије и Русије.

Састанку у Влади Србије присуствовао је и амбасадор Руске Федерације у Београду, Александар Чепурин који је рекао да ће наредна три месеца бити искоришћена за припрему посете Путина.

Коментар