Успешан тест омогућиће да највећи амфибијски авион на свету уђе у службу на време, до 2021. године.
Летелица се винула на небо јутрос и остала у лету око 15 минута, чиме је успешно изведено полетање са водене површине, након полетања са копна прошлог децембра.
Хуанг Лингчај, главни дизајнер АГ600, рекао је за „Глобал тајмс“ да је полетање са површине воде много теже него са копна.
„Густина воде је око 800 пута већа од ваздуха, али летелица мора да постигне исту брзину да би полетела, тако да је потребно да летелица својим дизајном пружа што мањи отпор“, објаснио је инжењер, додајући да и прскање воде приликом полетања мора да буде контролисано како би се избегло оштећење мотора и пропелера.
Планира се да ће АГ600 моћи да узлети са воде и са таласима високим два метра. Са кодним именом „кунлонг“, авион је осмишљен да буде највећа амфибијска летелица на свету са примарном улогом у спасилачким мисијама, гашењу пожара и извиђању.
АГ600 може да пређе 4.000 километара у спасилачким мисијама, може да понесе 50 људи или терет једнаке тежине. Осим тога, може да понесе 12 тона воде, коју може да скупља директно са површине на којој се налази, преноси РТС.
Способност да пређе велике раздаљине омогућава му да покрије читаво Јужно кинеско море, па би због тога могао да добије и војну намену.