„Већ тражили дозволу за Турски ток, све је спремно“

Директор „Србијагаса“ Душан Бајатовић изјавио је да се Србија припрема за изградњу „Турског тока“ и да се све ради у складу са европским правилима.
Sputnik

Бајатовић је за Прву ТВ казао да је од Агенције за енергетику Србије већ затражена дозвола за изградњу „Турског тока“ кроз Србију и да је сада тај пројекат пред Енергетском заједницом, која има рок од 60 дана да се о томе изјасни.

„Све је спремно за изградњу тог гасовода“, казао је Бајатовић.

На констатацију да је тако било спремно и за „Јужни ток“, па је пројекат пропао, Бајатовић је казао да је огромна разлика.

Русија и Србија: Пуно простора за сарадњу у област иновација

„Огромна је разлика, ’Јужни ток‘ се реализовао на основу међудржавног споразума, сада све што се ради, ради се по српском Закону о енергетици, који је у себе имплементирао сва правила Трећег енергетског пакета, папири су тако урађени да одлука не може бити негативна“, каже директор „Србијагаса“.

Бајатовић је казао да нема разлога да стрепимо од професионалних изазова у вези са тим пројектом, а ако причамо о политичким, то би онда значило да „Северни ток 2“ може за земље југоисточне Европе које би требало да имају повећање потрошње, а ми смо осуђени да немамо такву могућност.

Бајатовић је казао да је велика разлику у односу на „Јужни ток“ и то што је прва цев „Турског тока“ кроз Црно море постављена, а друга цев која би требало да доведе гас од обале Турске преко Бугарске, Србије, Мађарске до Словачке или евентуално Аустрије суштински је прошла половичну руту кроз Црно море на 2.200 метара.

„’Гаспром‘ и ’Битир‘ су потписали 130 километара копненог дела, Бугари се спремају да граде првих 40 километара, око 15. децембра ћемо ми и бугарска страна расписати обавезујуће закупе капацитета да видимо колика је заинтересованост. Претходна студија је показала да има више него довољно интересената за 15.000 метара кубних, колико ће гаса бити достављано кроз ту цев“, навео је Бајатовић.

Он је казао да радимо пројектовање, и у буџету се види да су обезбеђена средства за докапитализацију заједничке компаније и истакао да је Србија спремна да изгради ту нову гасну инфраструктуру у Србији која ће бити део унутрашњег транспортног система.

Коментар