Ово ће бити друга година како је расељеним Ђаковчанима онемогућено да посете град на Бадњи дан, из коjег је 8.000 Срба и Црногораца насилно протерано 1999. године, напомиње лист.
У граду су сада остале само три монахиње у манстиру Успење Пресвете Богородице. Прошле недеље упокојила се четврта монахиња Надежда Исаиловић, а из безбедносних разлога више стотина Ђаковчана није било у могућности да дође на њену сахрану.
„Из ’Самоопредељења‘ су и на овај Бадњи дан најавили демонстрације. Мимоза Шаља која организује протесте, јавно је позвала Албанце ’земљаке‘ да се придруже у недељу 6. јануара у 8.00 сати. На све ово ћуте привремене власти у Приштини, ћути међународна заједница, шефови канцеларија у Приштини, ћути свет“, каже за „Политику“ Станојевић.
Он пита зар не могу ни у цркву да оду, ни да посете своје узурпиране куће.
„Хтели смо да идемо на сахрану Надежди Исаиловић, али нисмо хтели да наше дојучерашње комшије протумаче да их провоцирамо. Нама Ђаковчанима ни на сахране у свој град није дозвољено да одемо“, каже Станојевић.
Он напомиње да су последњи пут били у Ђаковици 28. августа, али да је група екстремних Албанаца из града аутобус засула каменицама, што иначе чине када виде да се организовано долази. И сада за Бадњи дан много Ђаковчана се пријавило за одлазак, али организовано се неће ићи.
„Ти који организују протест су исти они који су у јавност изашли са лажним оптужницама, на којима се налазе имена више од 400 Срба и Албанаца, а које су проследили Специјалном тужилаштву Косова. Предњачи Мимоза Шаља, која је на спискове ставила оне Србе који нипошто не желе да продају своје куће, станове и који су пред Општинским судом у Ђаковици покренули поступак, како би им се имовина вратила. Има већ 150 тужби, али албанско правосуђе се није макло с мртве тачке“, наводи Станојевић, преноси Танјуг.
Он понавља да је Ђаковица забрањена за Србе, а три преостале монахиње које живе у манастиру Успење Пресвете Богородице због безбедности не излазе из манастирске порте.