За кршење те одредбе предвиђене су казне за трговце у износу од 1.000 до 10.000 евра.
И у маркету ЕТЦ, који се налази на прелазу из јужног у северни део Косовске Митровице, почело је означавање производа, преноси портал „Коссев“. Ипак, поред појединих производа у том маркету може се приметити да заставе ипак недостају.
Након увођења таксе од 100 одсто на производе из Србије и БиХ, на Косову је почело кампања промовисања домаћих производа. Доношење и примена тог административног упутства за косовске власти представља још једну меру заштите домаће производње.
„Од сада, грађани не морају да читају бар-кодове. Лако је видети који производ је из суседних држава, а који је домаћи“, изјавио је градоначелник Приштине Шпенд Ахмети.
„Циљ тог административног упутства је да се купцима омогући да лакше идентификују робу и да се определе за домаће произвођаче“, пренео је портал „Коха“ крајем године приликом најаве примене тог акта.
Косовски закон о заштити потрошача, којим је предвиђена обавеза продавца да поред цене производа означи порекло производа кроз постављање етикете која приказује заставу државе порекла, ступио је на снагу јуна прошле године. Ради примене те одредбе, донето је административно упутство којим су детаљније регулисани технички детаљи. То административно упутство ступило је на снагу 29. децембра 2018. године. За кршење те одредбе, законом о заштити потрошача предвиђена је казна за трговце у износу од 1.000 до 10.000 евра.
Један маркет на Косову почео је са постављањем заставе земље порекла поред производа много раније. Реч је о „Плус центер маркету“ из Урошевца. Тамо није могуће пронаћи српске производе, пошто власник маркета Сулејман Незири већ годинама свој маркетинг заснива на чињеници да не нуди производе из Србије.
Незири је похвалио меру заштите домаћих производа.
„Домаћи производи нису добили никакву шансу. Срамота је то што се сви производи увозе из Србије, а да локалним предузетницима није дата шанса, независно од тога што квалитет производа није баш висок“, истакао је Незири.