„Фолксваген“ сели украјински погон у Србију?

Дугогодишњи заступник „Шкоде“ у Србији и власник компаније „Ауто Чачак“ Миленко Костић изјавио је за „Вечерње новости“ да постоји вероватноћа да се у Србију пресели „Фолксвагенова“ фабрика из Украјине.
Sputnik

Та фабрика није постигла очекиване резултате у продукцији разних модела „Шкоде“, једног од 12 брендова највећег произвођача аутомобила на свету, рекао је Костић.

Он је истакао да су важни људи из „Фолксвагеновог“ и „Шкодиног“ менаџмента с њим остварили контакт пре два дана, како би им дао оцене пословног амбијента у Србији.

„Питали су ме за просек плата, обученост радне снаге, генерално, за све у вези са условима пословања“, рекао је Костић, који је додао да „дима има, а хоће ли бити ватре, знаћемо ускоро“.

„Фолксваген“ прави фабрику у Шумадији

Како је истакао Костић, чињеница је да смо „у игри“, али нам конкуришу Бугарска, Турска, Румунија…

У тој трци пресудна ће бити понуда државе и Немци ће отићи у ону земљу која им да више, нагласио је Костић.

Оно што Костића брине су „Фолксвагенови“ захтеви.

Осим у околини Ниша и у Војводини, тешко да постоји 300-400 слободних хектара за изградњу фабрике, те зато Костић не одбацује могућност да се нова фабрика усели у постројења крагујевачког „Фијата“, за који се још не зна да ли дефинитивно остаје у Србији.

„То би било идеално, јер већ постоје фабрика и хиљаде обучених радника, али ме плаши капацитет, јер су садашње Фијатове хале у могућности да годишње избацују 200.000 возила, док Немци желе да капацитет буде већи од 300.000“, казао је Костић.

Према његовим речима, више детаља знаће се после Београдског сајма аутомобила, на који долазе важни људи из „Фолксвагена“.

Костићу је жао што смо пре 15 година пропустили шансу да доведемо тај бренд у Србију.

Он је 2002. и 2003. године био близу тога да у чачанску фабрику „Цер“ доведе монтажу неких модела, али тадашње државно руководство није препознало прилику, већ је инсистирало да се тај посао пребаци у Крагујевац.

Костић је као индикатор доласка Немаца навео и долазак компаније „Форверк“, која делове највише производи управо за „Фолксваген“.

Било би фантастично за нашу земљу и привреду да се оствари долазак „Фолксвагена“, али одлука је, ипак, само у главама челника у Волфсбургу, закључио је Костић за „Вечерње новости“.

Коментар