„Све детаље о ономе шта се догодило у две несреће даће владини органи у коначним извештајима, али, са објављивањем прелиминарног извештаја о истрази несреће лета 302 компаније ’Етиопијан ерлајнс‘, очигледно је да су се на оба лета аутоматски системи, познати као МЦАС, активирали као одговор на погрешне информације о нападном углу крила авиона“, објаснио је Муленберг.
„Како су нам рекли пилоти, погрешна активација функције МЦАС може да допринесе већ постојећем радном оптерећењу. Наша је одговорност да елиминишемо овај ризик. Ми смо га свесни и знамо како то да урадимо“, додао је он.
У саопштењу се такође наглашава да би наредна надоградња система „елиминисала могућност ненамерне активације МЦАС-а и спречила да се несрећа повезана са њим поново догоди“. Пилотима ће бити достављени нови тренинзи и „додатни образовни материјали“.
Авион „боинг 737 макс 8“ компаније „Етиопијан ерлајнс“, у којем се налазило 157 особа, међу којима осам чланова посаде, срушио се 10. марта у близини града Дебре Зејит у Етиопији. Међу погинулима су држављани 35 земаља. Ово је друга несрећа авиона овог модела за пет месеци: 29. октобра 2018. године срушио се авион индонезијске авио-компаније „Лајон ер“.