Коришћење биогорива у саобраћају

Иако је Националним акционим планом за коришћење обновљивих извора енергије, који је усвојен 2013. године, предвиђено да коришћење биогорива у сектору саобраћаја у Србији почне од 1. јануара 2015. године, тек сада је у завршној фази припрема подзаконских аката.
Sputnik
Коришћење биогорива у саобраћају

То што каснимо са почетком примене не ослобађа нас преузетих обавеза: и даље Србија има обавезу да достигне ниво потрошње од 10 одсто биогорива у сектору саобраћаја у 2020. години. На то смо се обавезали Уговором о оснивању Енергетске заједнице и Одлуком Министарског савета Европске заједнице, а те обавезе су уграђене и у предприступне преговоре са ЕУ.

Биогорива у саобраћају у Србији се најављују већ годинама. Ради се, пре свега, о биодизелу и биоетанолу, с тим што је у развијеним, западноевропским земљама, које су одавно отпочеле са њиховом применом, сада већ актуелна друга генерација ових горива — а ми још нисмо „пребобали“ дечје болести у њиховој производњи, намешавању са нафтним дериватима, као ни у коришћењу.

Са проф. др Драгославом Стојиљковић, редовном професорком Машинског факултета Универзитета у Београду, у „Енергији Спутњика“ Јелица Путниковић разговара шта је све неопходно испунити у процесу увођења биогорива у сектор транспорта, како би Србија испунила своје обавезе на смањењу производње гасова са ефектом стаклене баште (пре свега ЦО2), једном речју, неопходности да кад већ каснимо, не поновимо грешке оних који су одмакли са коришћењем биогорива.

Коментар