Кинески експерт наводи да се трговина између Кине и САД углавном заснива на малом и средњем бизнису, док се билатерална трговина Русије и Кине углавном ослања на велика државна предузећа.
„Међутим, сада су се многа извозна мала и средња предузећа суочила са потешкоћама. САД су већ подигле царине са 10 на 25 одсто, што је еквивалентно затварању врата. Ако амерички потрошачи пристану да из својих новчаника плаћају више, те компаније могу да повећају цене својих производа за 25 одсто, што је мало вероватно“, рекао је Зенвеј.
Према његовим речима, у таквим условима, компаније треба да се одрже на површини.
„Они треба да размисле да крену у Русију. Ми можемо пребацити производњу у Русију, одакле можемо продавати робу и у САД и у Европи“, закључио је експерт.
Последњи круг америчко-кинеских трговинских преговора завршен је средином маја без резултата због још једног повећања америчких царина на кинеску робу. Сједињене Америчке Државе повећале су царине са 10 на 25 одсто на кинески увоз у вредности од око 200 милијарди долара.
Амерички председник Доналд Трамп такође је наредио да се започне процес повећања царина на сав преостали увоз из Кине, који се процењује на око 300 милијарди долара. Као одговор на то, Пекинг је од 1. јуна повећао царине на увоз робе из Сједињених Америчких Држава у износу од 60 милијарди долара.