После ове најновије промене алгоритма, корисници више неће моћи да виде више од два резултата са истог сајта у топ резултатима.
„Када се исти сајт појави неколико пута у резултатима претраге, корисницима је врло тешко да процене који резултат је релевантнији или бољи“, наводе из „Гугла“ и оцењују да ће то донети више посета мањим сајтовима.
Међутим, и ово правило имаће своје изузетке када „Гугл“ одреди да је „посебно релевантно да врати више резултата са одређеног сајта“, као када тражимо одређени производ или произвођача, наводе из те компаније, не прецизирајући критеријуме за одређивање тих изузетака.
Стручњак за информационе технологије Здравко Јанковић за Спутњик истиче да је најновија промена алгоритма велика зато што ће „Гугл“ у својој претрази покушати да доведе до диверсификације сајтова.
„’Гугл‘ ће практично посматрати поддомене као део једног истог домена, што досада није био случај. Ово ће доста утицати на досадашњу праксу оптимизације и претраживања. Највише ће погодити сајтове који су до сада имали добру видљивост, односно добру оптимизацију, користећи се паметним везама између линкова.“
Наглашавајући да ће се ова промена односити само на веб претраживања, односно на веб листинге, Јанковић оцењује да „Гугл“ вероватно хоће да повећа количину плаћеног претраживања, односно куповину огласа кроз „адвордс платформу“.
У домену информативних сајтова промена алгоритма највише ће се одразити на тзв. њуз агрегаторе, који повлаче садржај са других портала.
„Они довлаче садржај са различитих портала по одређеној кључној речи, на пример ’вести дана‘. Они могу да имају проблем, зато што су кроз добру оптимизацију кључних речи привлачили посетиоце, а поред тога су постављали рекламу на коју би потенцијални посетилац кликнуо, што би даље генерисало неки приход.“
С друге стране, Јанковић сматра да се све ово неће одразити на велике њуз портале, зато што се свака вест објављује под различитим именом, а ретко кад су вести у вези једна са другом.
„Мислим да се не иде у смеру цензурисања информативних портала, већ је циљ да они који имају пуно саобраћаја са ’Гуглове‘ органске претраге од сада то морају и да плате.“
Иначе, интервенције и промене у алгоритмима „Гугла“ већ дуже време су устаљена пракса. Свака од тих промена утиче на позиционирање у „Гугловој“ претрази и захтева промене у СЕО оптимизацији сајтова.