Вештачка интелигенција разуме језике боље него човек

Последњих година фраза „вештачка интелигенција“ редовна је појава у медијским насловима. Разни системи засновани на вештачкој интелигенцији већ су се у многим областима изједначили са човеком.
Sputnik

Машине побеђују сајбер-спортисте у видео-игрицама, долазе до научних открића, а сасвим недавно научиле су и да разумеју језике боље него људи.

Ко је аутор новог програма вештачке интелигенције

Нови програм је развио велики кинески конгломерат „Алибаба“ на основу базе података МС МАРКО, компаније у саставу „Мајкрософта“.

То је, грубо говорећи, опширна база података у којој су сабрани реални захтеви које су корисници упутили систему за претраживање „Бинг“. Управо се на основу захтева и формулација на разним језицима и „тренирала“ вештачка интелигенција.

Како се обучавала вештачка интелигенција

Све је, заправо, прилично једноставно. Програм је требало да обради огроман број веб-страница како би одговорио на питање „Шта је то корпорација?“. Ослањајући се на формулације захтева корисника, као и на варијанте одговора, систем је израдио алгоритам по којем се може формулисати одговор.

Вештачка интелигенција разуме језике боље него човек

Интересантно је да сам одговор систему није „приказиван“. Он је морао сам да „погоди“ која је варијанта исправна. Другим речима, људи су научили машину да „гугла“.

У овом случају исправна је била фраза: „Корпорација је компанија или група људи овлашћених да делују као јединствена организација која је као таква призната на законодавном нивоу“.

Када је дошло време за контролна испитивања, систему и људима су поставили исто питање, на које је машина одговорила много брже.

И не само то, вештачка интелигенција је кудикамо боље од људи давала исправан одговор и на другим језицима (а не само на оном на којем је постављено питање).

Зашто је то потребно?

Према речима једног од потпредседника „Алибабе“ Лу Сија, нови алгоритам има велику будућност.

Вештачка интелигенција ће омогућити усавршавање чет-ботова који комуницирају с купцима онлајн-продавница или клијентима интернет-провајдера у почетној етапи. Поред тога, она ће бити кључни елемент приликом побољшавања рада система за претраживање и програма за превођење. Ипак, још смо далеко од праве комуникације с машинама. Већина алгоритама одговара на питања ослањајући се на чињенице, али им, за разлику од људи, недостаје вештина расуђивања. Не би било лоше додати ту функцију у будућности“, казао је Лу Си.

Коментар