Стари конак, симбол века започетог лажном колевком и крвавом завесом

Какву причу о срушеном двору и о једном историјски узбурканом времену казује изложба „Стари конак: заборављени београдски двор“ у Музеју примењене уметности, која пред публику премијерно износи делове салона краља Александра Обреновића, колевке које су доношене на дар „трудној“ краљици Драги, кључ од просторије у којој се крио краљевски пар, завесу са траговима крви Александра и Драге... Где се налазило то здање, резиденција три српска краља, које је после мајског преврата нетрагом нестало? О свему томе разговарамо са ауторима изложбе, кустосима Јеленом Пераћ, Владимиром Томићем и Дејаном Вукелићем.
Sputnik

Коме је све „ајвар“ синоним за кућу, породицу, земљу, за оно што смо напустили, а за чим упорно и даље трагамо, за „Орбиту културе“ открива Ана Марија Роси, редитељка истоименог филма, награђена на два фестивала — Фестивалу европског филма на Палићу и Фестивалу сценарија у Врњачкој бањи.

Да ли је археологија заиста романтична, како смо претпоставили после одгледаних филмова о Индијани Џонсу, или је реч о озбиљном, стручном, исцрпљујућем и понекад досадном послу? Шта за једну озбиљну науку, која се ретко нађе у фокусу пажње, значи откриће попут недавно пронађене „Жупске Венере“? Да ли је Србија заправо богат археолошки рудник који тек треба истражити питали смо Андреја Старовића, кустоса збирке за старији неолит Народног музеја и Адама Црнобрњу, председника Српског археолошког друштва.

О припремама за најављену изложбу „Чистач“ Марине Абрамовић и за ту прилику преуређеном Музеју савремене уметности на Ушћу; о очекиваном интересовању за дело уметнице из Београда, која у свету важи за краљицу перформанса, разговарамо са Слободаном Накарадом, в. д. директором Музеја савремене уметности.

Стари конак, симбол века започетог лажном колевком и крвавом завесом
Коментар