Констанца Макрас вечерас отвара 53. Битеф фестивал

Битеф ће бити свечано отворен вечерас у Народном позоришту у Београду представом „Орест у Мосулу“, у продукцији позоришта НТГент (Белгија) и режији једног од политички најпровокативнијих редитеља данашњице Мила Рауа.
Sputnik

Рау проблематизује Есхилов „оптимизам“ из Орестије и поставља питање да ли су у данашњем свету могуће право, правда, демократија.

Пре извођења Битеф ће прогласити отвореним једна од водећих светских кореографкиња Констанца Макрас, чија је представа „Биг ин Бомбај“ с великим успехом гостовала на 40. Битефу.

Као позоришни критичар „Времена“, садашњи уметнички директор Битефа Иван Меденица за ту представу је написао да су њене главне одлике „еклектична форма, изражени попкултурни сензибилитет, висок извођачки ниво и потпуно неодољив хумор“.

Представа коју Констанца Макрас ради са Битеф денс компанијом, „Градови којих више нема“, отвориће, одмах после завршетка фестивала, нову сезону Битеф театра.
Овим се пројектом, 30 година од смрти Мире Траиловић, остварује њена замисао да поетике и аутори Битефа буду суштински, дубински, снажно везани и за рад Битеф театра.

Битеф фестивал је почео јуче даном Пролога, у коме је изведена представа „Београд на даљински“ Штефана Кегија и Јорга Каренбауера и чувене компаније „Римини протокол“ изабрана јер савршено најављује како главну уметничку линију фестивала (имерзивно позориште, брисање границе између извођача и публике), тако и ону тематску (преиспитивање заједнице, њена криза, однос појединца и групе).

До 26. септембра у оквиру главног програма биће изведено укупно 12 представа из Белгије, Бразила, Немачке, Нигерије, Словеније, Србије, Француске, Хрватске и Швајцарске.

Поред тога, у оквиру стратегије Битефа да промовише домаће и регионално позориште у ширем међународном контексту, на фестивалу ће бити изведене две представе из Србије и по једна из Хрватске и Словеније: „Зашто је полудео господин Р?“ (ЈДП, режија Бобо Јелчић), „Тартиф“ Игора Вука Торбице у копродукцији Народног позоришта Сомбор и СНП-а из Новог Сада, „Младеж без Бога“ у режији Борута Шепаровића (ЗКМ и Монтажстрој из Загреба) и „Али: страх једе душу“ у продукцији СНГ Драма из Љубљане и режији Себастијана Хорвата.

Коментар