Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја каже да је начелно против оваквих нових намета на возаче, јер су они, као и власници возила у претходних 10 година врло често „излагани разним трошковима и разним фискалним и парафискалним наметима, који раније нису постојали и сада се поставља питање да ли опет на њихов терет треба повећавати таксе“.
„Време је да се ти намети смањују, а никако да се подижу“, каже он и објашњава да су у последњој деценији возачи-власници аутомобила већ плаћали за прву помоћ, жуте прслуке, промену „таблица са квачицама“, замену саобраћајних дозвола због неодговарајућих података.
Професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић истиче да од такси држава покрива своје трошкове.
„Док не будемо знали колико кошта тај државни апарат, а колико се добија од ових такси, нећемо знати ни да ли је то пуно, ни да ли је мало“, каже он и додаје да не зна када су прошли пут мењани износи такси за возачке дозволе.
„Чињеница је да грађани имају право да знају на шта иде новац који они дају, па бих очекивао да неко дâ јавно неку математику колико се по том основу приходује, колико треба држави да функционише тај део апарата и да ли је то онда права цена“, каже Вујанић, пренео је Танјуг.
Шта је опредељујуће за поскупљење возачке дозволе, односно дупликата, пита се Окановић и примећује да је издавање дупликата скупље од обичног издавања дозволе, па је „утисак као да се возачи кажњавају што их је неко оџепарио у ГСП-у, па су остали без дозволе“.
За израду возачке дозволе сада се плаћа такса Народној банци Србије од 255 динара, а плаћа се и накнада за издавање возачке дозволе од 621 динара, чији је корисник МУП, а уз исте трошкове издају се и дупликати тог документа.