Црна Гора надограђује лака оклопна возила

Министарство одбране Црне Горе намјерава да следеће године крене у надоградњу лаких оклопних возила, вриједну до 35 милиона евра, предвиђено је Предлогом закона о буџету за 2020. годину.
Sputnik

Претходно су, прошлог мјесеца, Црна Гора и Сједињене Америчке Државе потписале око 30 милиона евра вриједан уговор о набавци ове врсте возила америчке компаније „Ошкош“.

Прва испорука ових возила се очекује у другој половини сљедеће године, након чега ће се, речено је „Вијестима“ из ресора одбране, кренути са уградњом система за даљинско управљање ватром.

„Поред повећања ватрене моћи јединица наше војске, на овај начин, степен заштите посаде возила биће на знатно вишем нивоу, јер ће се управљање ватром вршити из унутрашњости возила. Без тих станица, наши војници би морали да управљају ватром ван возила, због чега би се излагали додатном ризику“, саопштено је из ресора министра Предрага Бошковића.

Како је раније објављено, прва испорука од 20 возила компаније „Ошкош“ се очекује у другој половини следеће године, а цијела испорука ће бити реализована у фазама до 2023. године.

Војска Црне Горе 67 лаких оклопних возила од САД купује из кредита, уз годишњу рату од шест милиона евра.

Стиже још четири хеликоптера

Министарство одбране Црне Горе је прошле године купило три вишенамјенска хеликоптера америчке компаније „Бел“, који су и испоручени, а сада ће од исте компаније купити још четири хеликоптера.

Из Министарства објашњавају да су закључили да је модел „505“ оптимално решење за Војску Црне Горе, а служиће за свакодневну употребу, обуку пилота и техничког састава, као и за задатке лаког транспорта и тактичког извиђања, односно за задатке за које су до сада кориштени хеликоптери типа „Газел“.

„На овај начин Војска би била опремљена са ваздухопловима из исте компаније, што би значајно повећало ефикасност одржавања и експлоатације истих“, кажу у Министарству.

Ваздухопловство Војске Црне Горе располаже са 13 лаких вишенамјенских хеликоптера типа „Газела“, чија је просјечна старост 28 година. Из Министарства одбране истичу да трошкови одржавања и оправки „Газела“ износе скоро једну трећину новог хеликоптера овог типа, а такође се, додају, јавља и проблем обезбјеђења резервних делова, јер се такви хеликоптери више не производе и доводи се у питање рентабилност одржавања и даља употреба.

Коментар