Путин је рекао да је одлука о називу пута донета путем јавног гласања, а међу предложеним именима били су и „Валдај“ и „Две престонице“. Инфраструктура трасе, поручио је руски лидер, биће најсавременија, као и сâм пут.
Нови ауто-пут М11 дужине 700 километара треба да постане прави полигон за тестирање и примену напредних технологија, како у ИТ сектору, тако и у области саобраћаја, а биће један од најбезбеднијих у Русији. Просечно време путовања износиће око пет и по сати, у поређењу са претходних осам часова, колико је трајао пут бесплатном трасом М10 Москва-Санкт Петербург.
Стручњаци су уверени да ће овај ауто-пут, поред повећање брзине превоза путника и робе, дати и нови подстицај за развој важних индустријских грана, као и могућност за примену нових технологија.
Беспилотна возила
Предвиђено је да се од пролећа 2020. године на ауто-путу М11 започне тестирање беспилотних возила. Григориј Волков, директор Департмана за путну инфраструктуру, најавио је да ће у наредне две до три године бити отворене посебне траке за кретање беспилотних камиона. Овај пројекат би требало да смањи трошкове транспорта за 15 процената, а време испоруке робе из главног града до Санкт Петербурга за 38 одсто. Сва техника за одржавање овакве врсте модерних ауто-путева биће аутоматизована.
Ауто-пут М11 представља високотехнолошки пројекат у сфери саобраћаја, па самим тим захтева и развијену комуникациону мрежу. Према постојећим плановима, дуж целе трасе биће изграђено преко 100 пријемника који ће обезбеђивати стабилан 4Г сигнал, а мрежа ће почети да функционише већ у првом кварталу следеће године.
Интернет дуж целе трасе
Вјачеслав Петушенко, председник државне компаније „Автодвор“, истиче да ће цео ауто-пут бити покривен мрежом пете генерације, што ће омогућити изузетно прецизно лоцирање беспилотних возила са могућим одступањем од 5 до 10 сантиметара.
Изградња ауто-пута М11 започета је 2012. године, а очекивало се да ће радови бити завршени до 2018, пред почетак Светског првенства у фудбалу. До одлагања завршетка радова дошло је због незгодног терена прекривеног мочварама, потребе за изградњом новог моста преко Волге, али и откривања археолошких налазишта која су захтевала прилагођавање и промену постојећих планова. За изградњу овог ауто-пута издвојено је око 550 милијарди рубаља, односно осам милијарди евра.
Промоција мотора на гас
Између осталог, замисао је да ова траса допринесе и промоцији мотора на гасни погон. Виктор Зубков, председник управног одбора „Гаспрома“, истиче да је са председником Владимиром Путином разговарао о популаризацији и развоју тржишта гаса. Према његовим речима, предност мотора на гасни погон у односу на бензинске и дизел-моторе је ниска цена. Прес-служба „Гаспрома“ издала је саопштење да су ове јесени учесници митинга „Гас у моторима-2019“ имали могућност да испитају способности мотора са гасним погоном, прешавши преко осам хиљада километара у Русији, Немачкој, Белгији, Србији, Бугарској и Турској. Ова колона аутомобила је имала прилику да прође и новом трасом М11. Постоје планови за развијање густе мреже бензинских станица на ауто-путу М11, а изградња је већ у току.