Због техничког квара авиони СААБ 105 неће моћи више да лете, а до отклањања квара, што би могло да траје месецима, ваздушну одбрану мораће да преузму авиони „Еурофајтер“.
То ће, како се наводи, донети огроман раст трошкова за ваздушну одбрану, јер сат лета „Еурофајтера“ кошта десет пута више него СААБ-а 105.
Уз то прети потпуни крах ваздушне одбране, јер када аеродром Целтвег, на пример, због тешких зимских услова буде затворен, онда војска више неће имати могућности да надгледа ваздушни простор летелицама.
До сада је увек могло да, уколико дође до проблема везаних за временске прилике у Целтвегу, полете СААБ-ови који су стационирани у Линцу.
Иначе, авиони СААБ, који су набављени током 1970-их година, требало је до краја идуће године да лете, али се војска одлучила за њихово поправљање, пошто су ови авиони далеко јефтинији од „Еурофајтера“.
Поређења ради, сат летења СААБ-а кошта 3.000 евра, а „Еурофајтера“ 30.000 евра.
Аустријске власти требало је одавно да одлуче о замени застарелих СААБ-ова, али је прошла влада одлуку одложила.
Аустрија је 1970-их набавила 40 СААБ 105, а било је планирано 20, а до скоро је још само једна десетина била у употреби, док се остали користе за делове.