„Терај то на Балкан“: Немци не знају шта да раде са 350.000 дизелаша

У рукама немачких трговаца тренутно се налази око 350.000 новијих половњака, укупне вредности пет милијарди евра, за које нема купаца.
Sputnik

Након скандала са „Фолксвагеном“, све више европских градова уводи ограничења или забране за дизел возила.

То у неповољан положај ставља препродавце половних аутомобила, преносе немачки медији.

„Донедавно ми је продаја дизелаша ишла одлично, а сада их се не могу ослободити због тих забрана. Ево, ’пасат‘ дизел, евро 6, скоро нов аутомобил, не могу да га продам ни за 7.000 евра нижу цену“, каже Акајган Хасан, власник продавнице половних аутомобила у Немачкој, пише Б92.

Према подацима немачког удружења трговаца аутомобила, дизел возило старо три године, са 45.000 пређених километара, губи половину своје вредности.

У рукама немачких трговаца тренутно се налази око 350.000 новијих половњака, укупне вредности пет милијарди евра, за које нема купаца.

„Сви ми говоре: ’Терај ауто на Балкан, извези га у Србију, Хрватску, прешао је 300.000 километара, а може још толико‘“, прича један трговац.

То је, по прилици, оно што немачки аутодилери и раде. Током 2018. године на источно и југоисточно европско тржиште из Немачке је извезено 226.000 половних возила. То је двоструко више у односу на 2013. годину, пре скандала са Фолксвагеном, када је извезено 142.000 аутомобила.

Немци све мање купују дизелаше због забрана, ограничења и тзв. еколошких зона, које су у последњих неколико година уведене у педесетак немачких градова.

Дизелашима је забрањено да улазе у центар Штутгарта и Хамбурга, а према најавама забране ће у будућности бити још ригорозније. Истим стопама крећу у Милану и Лондону.

Коментар