Турска представила први домаћи аутомобил — Ердогану иде први

На свечаној промоцији првог турског електричног аутомобила прву преднаруџбину извршио је турски председник Реџеп Тајип Ердоган.
Sputnik

„Сведоци смо остварења шездесетогодишњег турског сна. Наш сан је био да имамо аутомобил произведен домаћом технологијом, који ће пронети наше име у свету. Тражили смо храбре људе да то учине и сада их имамо“, рекао је турски председник.

Фабрика у којој ће аутомобил бити произведен биће изграђена у Бурси, на милион квадратних метара, на земљишту које припада турској војсци. Турска ће спречити сваки покушај да се осујети пројекат, нагласио је Ердоган. 

„Успели су да спрече производњу ’Деврима‘, али овај аутомобил неће моћи да зауставе“, додао је он.

Турска је први пут покушала да произведе сопствени аутомобил 1961. и то је био „Деврим“ (Револуција). Међутим, пројекат није одмакао даље од прототипа. У годинама које су уследиле, Турска је развила ауто-индустрију доводећи стране произвођаче као што су „Форд“, „Бритиш мотор корпорејшн“, „Тојота“, „Хонда“, „Хјундаи“, „Мерцедес-Бенц“, „МАН“... Тако су настали модели који су се производили по страној лиценци — „Анадол“, „Мурат“, „Ојак“...

Рифат Хисарчиклиоглу, шеф Удружења комора и робних берзи Турске (ТОББ), рекао је на свечаности да ће у овај пројекат током 15 година бити уложено укупно 22 милијарде турских лира (3,7 милијарди долара). Гуркан Каракаш, директор турске Групације за аутомобилску иницијативу (ТОГГ), рекао је да је аутомобил дизајниран као паметан уређај компатибилан са интернетом ствари и да планирају да се нађе на турским путевима 2022. године.

„Предвиђено је да потпуно електрични аутомобил има две конфигурације мотора: од 200 коњских снага или 400 коњских снага. Производни погони треба да буду завршени 2021. године, а први аутомобил биће произведен 2022. године“, навео је Каракаш.

Очекује се да ће у погонима бити запослено око 4.323 људи, укључујући 300 квалификованих кадрова. Електрични аутомобил ће се производити у пет различитих модела у количини од 175.000 комада годишње. Аутомобил ће имати домет до 500 км и литијум-јонску батерију домаће производње, која се, према медијским извештајима, може напунити до 80 одсто за мање од 30 минута.

Коментар