Изненађење из клоаке: Како је Холивуд признао да има „паразита“ који га изједа

Додела кључних Оскара јужнокорејском филму „Паразит“ сведочи о томе да Холивуд више није у стању да произведе нешто што има светску филмску вредност, као и да мора да призна и награди филмове који негирају његово сопствено постојање, каже за Спутњик филмски критичар Божидар Зечевић.
Sputnik

Апсолутни победник 92. по реду доделе Оскара је јужнокорејски филм „Паразит“ Бонг Џун Хоа, који је освојио четири златне статуе — за најбољи филм, сценарио, режију и најбољи међународни филм.

Оскар за најбољи филм ван енглеског говорног подручја променио је име у духу политичке коректности и сад се зове наградом за најбољи међународни филм, иако је сваки филм који се појави у конкуренцији међународни, јер су у питању мултинационалне продукције, напомиње Зечевић.

„Паразит“ — негација свега што Холивуд јесте

Према његовим речима, филм „Паразит“ представља потпуну негацију свега што Холивуд данас јесте, и зато се није надао да ће освојити два најважнија признања — за режију и најбољи филм у целини.

„То већ превазилази оно што се могло очекивати, али времена се мењају, и Холивуд је у том ватромету шљокица и конфета са неизмерним задовољством сам себи сасуо на главу кабао светске нечисти. Јер овај изванредни филм Бонг Џун Хоа понире до саме клоаке једне цивилизације устројене на превари и обмани, на фалсификатима и патворинама, на утварама једног извитопереног света. А то је и дефиниција самог Холивуда“, каже Зечевић.

У свету од почетка до краја харају превара и обмана, штавише, то су и једини темељи на којима почива здање новог светског поретка како су га замислиле све светске владе од Бретона Вудса, дакле од почетка педесетих година наовамо, додаје саговорник Спутњика.

Глобални ћорсокак и морони који се клањају антихристу

Зечевић истиче да „Паразит“ даје „потпуну слику глобалног ћорсокака до кога је довела похлепа разулареног материјализма, бахатог стицања по сваку цену и стотина милиона морона који се томе клањају“.

„У крвавом пиру финала, златно теле капитализма израста у једну ужасну слику — антихриста на власти. То су знаци глобалне несреће која сналази свет. Сада то признаје и уважена Академија филмске уметности и науке и додељује ’Паразиту‘ више него што је ико очекивао. Сад се у Холивуду утркују у прихватању радикалне критике некад резервисане за андерграунд“, каже наш саговорник.
Изненађење из клоаке: Како је Холивуд признао да има „паразита“ који га изједа

Као Давос са Гретом Тунберг, тај вашар постаје оверграунд, нови вид политичке коректности, што сведочи о невероватној моћи прилагођавања, додаје он.

„Холивуд, наравно, очекује да ће му овакав мазохизам, а то се само тако може назвати, продужити век, као што се већ догађало у његовој стогодишњој историји и као што ће се, по свему судећи, поново догодити“, сматра Зечевић.

„Џокер“ — филм сорошевске контрареволуције

Према његовом мишљењу, филм „Џокер“ није антисистемски као „Паразит“, иако је био рекламиран као такав, већ напротив, „подржава сваку сорошевску револуцију, односно сваку измишљену револуцију, у овом случају револуцију кловнова“.

’Џокер‘ је филм политичке коректности у којој се огледа идеологија Холивуда. То што је он био већ намештен да добије све могуће Оскаре и што их није добио сведочи само о томе да филм има снагу која се не може игнорисати. По мом мишљењу, ’Џокер‘ није никакав револуционарни филм. Ако је у питању било шта што има везе са овом квалификацијом, онда је он контрареволуционаран“, каже Зечевић.

Он додаје да „Џокер настоји да очува стање какво јесте, а „дозвољена мере критике је, у ствари, мера политичке коректности уз коју сада плива Холивуд“.

Трамп и брачни пар Обама у новом Холивуду

Зечевић сматра да је додела Оскара показала и да се мења и негативан однос Холивуда према америчком председнику Доналду Трампу јер је награђени филм „Паразит“ једна жестока осуда „дубоке државе“ у Америци која данас влада светом.

„А влада и Холивудом. Ако се сећате, прва победа Трампа дуго је била под ударом ’дубоке државе‘ из самог Холивуда, и сада Холивуд награђује филм који се жестоко супротставља ’дубокој држави‘. То не може бити науштрб Трампове популарности, може само да јој помогне“, сматра саговорник Спутњика.

Зечевић је одбио да коментарише документарац „Америчка фабрика“, који је добио Оскара за најбољи документарни филм а ког су продуцирали Мишел и Барак Обама јер га није гледао. Међутим, пошто га је продуцирао брачни пар Обама, он оцењује да то не слути на добро.

„Чим се у филмску продукцију увуку две јасне и јаке политичке личности, нешто ту није у реду“, закључио је Зечевић.
Коментар