Аутомобилске гуме један су од највећих загађивача и њихов негативан утицај на природу могао би да буде и до 1.000 пута гори од загађења издувним гасовима, показује истраживање компаније „Емишн аналитикс“, водеће независне институције за научно испитивање загађења у саобраћају.
Истраживањем је утврђено да штетне честице које потичу од аутомобилских гума постају све већа еколошка опасност. Она додатно расте будући да у аутомобилској индустрији и на тржишту расте тренд продаје и производње СУВ возила. Такође, томе доприносе и нова електрична возила, која су тежа од оних са класичним моторима на бензин или дизел.
Посебан проблем је што у овој области, за разлику од емисије издувних гасова, не постоје никакви критеријуми нити прописи у вези са загађењем.
Према последњим стандардима емисије издувних гасова, она је лимитирана на 4,5 милиграма штетних честица по километру. Загађујуће честице које потичу од гума могу да достигну и 1.000 пута више, показује ово истраживање.
Загађење које потиче од гума погоршавају лоши путеви, недовољно надуване гуме или гуме лошег квалитета, објашњавају истраживачи.
„Можда је време да, поред стандарда у загађењу издувним гасовима, уведемо и стандард када је загађење пореклом од гума или кочница у питању. Први наши тестови показују шокантан ниво загађења од гума. Још страшније је што је та област потпуно нерегулисана, а загађење које узрокују аутомобили, а да нису у питању издувни гасови, додатно повећава помама за СУВ возилима, али и нова електрична возила“, каже истраживач Ричард Лофтхаус.
Истраживачи упозоравају да се краткорочне мере којим се може смањити загађење потекло од гума довољна напумпаност пнеуматика, смањење тежине возила и коришћење квалитетнијих гума.