Аутомобили не загађују само издувним гасовима, један њихов део је 1.000 пута гори

Загађење издувним гасовима аутомобила једна је од главних тема, поготово кад концентрација отровних материја у ваздуху порасте. Аутомобилске компаније прелазе на електричне моделе да би смањиле емисију, укидају дизеле, али, нова истраживања показују да код аутомобила има много других загађивача, а неки су и до 1.000 пута гори од издувних гасова.
Sputnik

Аутомобилске гуме један су од највећих загађивача и њихов негативан утицај на природу могао би да буде и до 1.000 пута гори од загађења издувним гасовима, показује истраживање компаније „Емишн аналитикс“, водеће независне институције за научно испитивање загађења у саобраћају.

Истраживањем је утврђено да штетне честице које потичу од аутомобилских гума постају све већа еколошка опасност. Она додатно расте будући да у аутомобилској индустрији и на тржишту расте тренд продаје и производње СУВ возила. Такође, томе доприносе и нова електрична возила, која су тежа од оних са класичним моторима на бензин или дизел.

Шта власници аутомобила са „евро 3“ мотором у Србији морају да знају

Посебан проблем је што у овој области, за разлику од емисије издувних гасова, не постоје никакви критеријуми нити прописи у вези са загађењем.

Према последњим стандардима емисије издувних гасова, она је лимитирана на 4,5 милиграма штетних честица по километру. Загађујуће честице које потичу од гума могу да достигну и 1.000 пута више, показује ово истраживање.

Загађење које потиче од гума погоршавају лоши путеви, недовољно надуване гуме или гуме лошег квалитета, објашњавају истраживачи.

Аутомобили не загађују само издувним гасовима, један њихов део је 1.000 пута гори

„Можда је време да, поред стандарда у загађењу издувним гасовима, уведемо и стандард када је загађење пореклом од гума или кочница у питању. Први наши тестови показују шокантан ниво загађења од гума. Још страшније је што је та област потпуно нерегулисана, а загађење које узрокују аутомобили, а да нису у питању издувни гасови, додатно повећава помама за СУВ возилима, али и нова електрична возила“, каже истраживач Ричард Лофтхаус.

Истраживачи упозоравају да се краткорочне мере којим се може смањити загађење потекло од гума довољна напумпаност пнеуматика, смањење тежине возила и коришћење квалитетнијих гума.

Коментар