Авио-превозници укључујући Јунајтед Ерлајнс Холдинг и Ер Њу Зеланд су упозорили да ће из кризе изаћи смањени, а постоје страхови да други можда неће преживети.
"Вероватно се, када пандемија буде попустила, ствари неће вратити у размере какве смо имали почетком године", рекао је Оливиер Понти, потпредседник компаније Форвард Кис и додао да је могуће да ће многе авио-компаније пропасти, а да ће остале морати да снижавају цене како би привукле потражњу.
Форвард Кис је објавио да је број места међународних авио-компанија у недељи од 30. марта до 5. априла смањен на 10 милиона, у односу на 44,2 милиона од пре годину дана.
Компанија ОАГ рекла је да је изгубљено неколико година раста индустрије и да би могло потрајати до 2022. или 2023. године пре него што се количина летова врати на ниво који је очекиван 2020. године, преноси хрватски Индекс.
Компанија "Цириум", која такође обрађује податке о ваздухопловству, објавила је да је око половине светске флоте авиона у хангарима.
"Иако ће многи од њих бити привремено у складиштима, многи од тих авиона никада неће наставити с услугом", рекла је аналитичарка Ковен Хелен Бекер и додала да верује да ће ваздухопловна индустрија изгледати битно другачије када изиђемо из пандемије.
Произвођачи авиона разматрају драстичне резове у производњи широкотрупних авиона због пада потражње за највећим путничким авионима, рекли су извори произвођача и добављача.
Испоруке авиона дугог досега, као што су "боинг" Цо 777 или 787 и "ербас" СЕ А350 или А330, посебно су тешко погођене јер авио-компаније траже одлагање плаћања.
"Владе морају да осигурају да авио-компаније имају довољан новчани проток да преживе ово раздобље", рекао је Конрад Клифорд, потпредседник Азијско-пацифичке регије у Међународној асоцијацији за ваздушни превоз.