Он-лајн купци у он-лајн продавницама: Ко ће кога да промени?

Онлајн продаја хране у Србији у последњих неколико недеља у време ванредног стања због епидемије вируса корона расте, али је питање да ли ће утицати на промену навика купаца и хоће ли и после кризе наставити да бележи раст.
Sputnik

На онлајн панел дискусији „Онлајн продаја хране: нужда или будућност?“ размењена су мишљења о порасту онлајн продаје хране, проблемима у логистици и потреби да се одговори на повећану потражњу.

Полица је ограничен ресурс

Секретар Удружења за трговину ПКС Жарко Малиновић рекао је да се на почетку кризе, захваљујући доброј организацији с трговцима, успело у стабилизовању ланца снабдевања.

Он је указао да је то што је у прехрамбеним продавницима више од 80 одсто производа домаћег порекла разлог стабилности снабдевања у условима када је тражња била изузетно повећана, и када је 14. и 15. марта превазишла чак и „пикове“ уобичајене пред новогодишње празнике.

Албанија: У куповину само уз онлајн апликацију
„Када говоримо о онлајну, имамо огроман раст, 100, 200 и 300 одсто, међутим, ако је чињеница да неко има 150 поруџбина недељно и видите да је тај раст 200 одсто, ту не можемо говорити о игри великих бројева“, рекао је Малиновић.

Малиновић каже да велики број малих и средњих прозвођача хране није радио на развоју онлајн канала продаје, али и наводи да кризу не треба посматрати као нужду за развијање такве врсте продаје.

„Полица је ограничен ресурс и као такву је треба посматрати. Много је важније да направимо цео канал снабдевања ефикаснијим, то је оно што је проблем малих прозвођача“, рекао је Малиновић.

Навео је пример произвођача козјег сира, као вискоквалитетне хране, за кога је кључни канал био усмерен пре кризе на хорека сектор, односно на продају ресторанима и хотелима, а на тржишту има укупно мање од 100.000 заинтересованих потрошача.

Он-лајн купци у он-лајн продавницама: Ко ће кога да промени?

За таквог произвођача је рекао да ће схватити да му је много јефтније да успостави директне канале продаје ка потрошачима, а то је управо онлајн продаја, те да продавнице служе искључиво за промоцију, а не као место продаје, преноси Танјуг.

Ксенија Перчић, сувласница Гранум бренда, каже да продаја расте и у продавницама и онлајн и наводи да је у марту продаја њихових брендова у трговинама порасла за 20 одсто, а онлајн продајаза 32 одсто.

Ко данас није на интернету, пропустио је прилику

Марија Словић, власница Домаћини.рс, каже да на падинама Овчара производи сир и кајмак и наводи да се бележи бум у њиховом онлајн шопу који постоји од 2016. године.

„Ко данас није на интеренту, тај је заиста ову прилику пропустио“, истиче Словићева.

Продаја хране преко интерента је, према њеним речима, „жива мука“ јер, како је објаснила, људи су на храну посебно осетљиви и врло ће се тешко одлучити да пробају нешто преко интернета.

Маја Марковић, руководилац службе за медије компаније Мерцатор С, рекла је да је број њихових новорегистрованих онлајн купаца и до 10 пута већи, да је уско грло логистика, те да су у преговорима с разним компанијама које раде доставу.

Иван Минић, оснивач Мојапијаца.рс, који се у конференцију укључио из САД, указао је да се у последње време због кризе јављају разни портали који имају проблем с доставом.

„Зато лимитирамо број поруџбина које можемо да реализујемо“, навео је Минић.

Прочитајте још:

Коментар