Која ће фотеља одредити будућност филма: биоскопска или кућна?

Каква је судбина филмске уметности, да ли ће кућна фотеља заменити ону у биоскопским дворанама и да ли је прелазак на онлајн приказивање филмска будућност која се већ догодила?
Sputnik

Може ли се седма уметност на интернету изборити против пиратерије, када можемо очекивати повратак у биоскопске дворане и гледање филмова на великом платну, шта ће нам и на који начин ове године понудити престижни филмски фестивали – за „Орбиту културе“ говоре Игор Станковић, директор Фестивала ауторског филма и дистрибутерске куће „Мегаком“ и Рајко Петровић, директор фестивала „Слободна зона“.

Зашто нам „Бизарне приче“ Олге Токарчук, добитнице Нобелове награде за 2018. годину – а чији је заједнички именитељ фасцинација чудноватошћу – постављају питања која су нелагодна? Зашто нас подсећају на то да нам свет у којем живимо измиче и да све теже контролишемо сопствена постигнућа, објашњава Милица Маркић, преводилац књига Олге Токарчук на српски језик.

У каквом су односу ковид 19 и светска архитектура, да ли је постојећи стамбени фонд здравствено задовољавајући, због чега су архитекте, уз лекаре, прва линија одбране заштите становништва од нефункционалних зграда и неодговарајућих, неретко опасних материјала – за Спутњик говори архитекта Слободан Малдини.

За Спутњик говори и Гузељ Јахина, списатељица која је пре неколико година узбуркала руски књижевни свет романом „Зулејха отвара очи“ и заузела чврсту позицију међу популарним савременим ауторима. Прво дело јој је донело не само признање читалаца и књижевне награде, него и екранизацију литерарне приче, чија се телевизијска премијера очекује у априлу. С ауторком је разговарала дописница Спутњика из Москве Катарина Сошњикова.

Поводом четири деценија од смрти, по многима, последњег европског интелектуалца, Жан-Пола Сартра, разговарамо са великим поштоваоцем и познаваоцем његовог дела Петром Живадиновићем, филозофом, оснивачем куће „Паидеиа“ и издавачем Сартрових сабраних дела.

Која ће фотеља одредити будућност филма: биоскопска или кућна?
Коментар