Очекујем одговорност: Шарчевић о спорној лекцији за ђаке о НАТО-у

После часа географије на којем је наставница рекла да је циљ НАТО-а да решава спорове међу зараћеним странама, огласио се министар просвете Младен Шарчевић. Он је рекао да очекује одговорност свих институција због спорног часа.
Sputnik

Представљање НАТО-а као мирољубиве организације изазвало је бројне негативне реакције у Србији, коју је тај пакт бомбардовао 78 дана.

Министар је рекао да стручни сарадници и рецензенти који раде на садржају уџбеника морају да обрате пажњу на сваку реченицу која може да изазове полемике и да воде рачуна да оне буду у складу са политиком коју води Србија, те да не воде нарушавању територијалног интегритета, саопштено је из Министарства, а преноси РТС.

„Очекујем и одговорност свих институција као што је Завод за унапређивање образовања и васпитања, чија је надлежност праћење наставе и рад са саветницима“, рекао је Шарчевић, а наводи се у саопштењу тог Министарства.

Наиме, на часу географије 8. априла 2020. године за ученике шестог разреда обрађена је лекција „Интеграциони процеси“, током које је наставница говорила на тему међународних организација.

Милице, нису те убили, ти си наш Васкрс: Емотивна порука у част девојчице жртве НАТО бомби /видео/

У склопу ове јединице акценат је на мотивима интеграционих процеса као што су економски, политички, војно-стратегијски и указује се на значај међународних организација попут ЕУ, УН, НАТО-а и других.

Наводећи шта је програм и циљ НАТО-а, она је казала да је то решавање спорова међу зараћеним странама.

Како се истиче у саопштењу Министарства, „након бомбардовања 1999. године, Косово и Метохија су стављени под управу УН како би се очувала безбедност становништва. Наша земља је чланица Партнерства за мир од 2006. године, а та организација учествује у раду НАТО-а“.

Србија је у званичној спољној политици војно неутрална држава, без обзира на чланство од 2006. године у Партнерству за мир, подсећа Министарство, те додаје да континуирано ради на унапређењу и провери садржаја уџбеника како би се износили тачни подаци и то ће бити задатак и у наредном периоду.

Коментар