Да би ђацима била закључена оцена из неког предмета, до сада су морали да имају најмање две до четири оцене у полугодишту, у зависности од предмета, преноси Танјуг. Међутим, увођењем ванредног стања и наставе на даљину, један број ђака није имао довољно уписаних оцена да би добио закључну.
Сада је закључивање оцена олакшано, јер нови Правилник прописује да у изузетним околностима нема доње границе за број оцена, па је могуће да буду закључене и ако ђак има само једну оцену.
„Ученику који није оцењен најмање четири пута из обавезног предмета и изборног програма други страни језик у току полугодишта, односно најмање два пута у току полугодишта уколико је недељни фонд обавезног предмета, изборног програма и активности један час, не може да се утврди закључна оцена, изузев у случају када због угрожености безбедности и здравља ученика и запослених није могуће оценити ученика потребан број пута“, стоји у новом Правилнику.
Државни секретар у Министарству просвете Душан Кићовић каже да у овом тренутку, када се настава не организује непосредно у школи, већ на даљину, ученику се може закључити оцена, иако их има мањи број.
Он напомиње да је већина ученика добила најмање по једну оцену до увођења ванредног стања, те да ће до краја године бити прилике да добију бар још једну оцену.
Из Министарства наводе да ђаци из српског и математика свакодневно имају обавезу да раде домаће задатке, а самим тим могу да добију и по две оцене. Из предмета чији је недељни фонд један или два часа, наставници могу у дневник да упишу једну до две оцене до краја школске године.
Истичу да бројчаним оценама наставници могу да оцењују активност ученика, домаће задатке, провере знања.