„Страхиња Бановић“ између светитеља и Кафкиних узнемирених људи

Због чега је Франц Кафка и данас један од најутицајнијих светских писаца, шта је од онога што знамо о њему мит, а шта истина?
Sputnik

Да ли ће нам недавна судска одлука о отварању нових материјала из пишчеве заоставштине донети неке нове увиде у његов живот и дело  - за „Орбиту културе“ открива Јелена Костић Томовић, преводилац и професор Филолошког факултета у Београду

Зашто су људи у новој књизи популарног шведског писца Фредерика Бакмана – узнемирени, као што јој каже наслов, какав је однос  овог хит аутора према животу и свету, али и према актуелној пандемији, разговарамо са Мином Кебин, уредницом у издавачкој кући „Лагуна“.

Шта доноси глобална дигитална филмска акција „Wе аre оne“, током које ће публика широм света бити у прилици бесплатно да гледа филмове на интернету, у селекцији двадесетак најважнијих светских филмских фестивала, за Спутњик открива Јован Марјановић, представник Сарајево филм фестивала.

Уочи телевизијске  премијере филма „Упркос магли“ наш саговорник је редитељ Горан Паскаљевић, а такође и његов млади колега, Стефан Арсенијевић, редитељ чији се кратки играни филм „(А)торзија“, може погледати бесплатно на јутјуб каналу Филмског центра Србије. Од Арсенијевића сазнајемо и у којој је фази његов  актуелни филмски пројекат „Страхиња Бановић“, какав је став редитеља према кризи која прети филмској индустрији услед пандемије и шта поручује младим филмским ствараоцима.

О реализацији дуго најављиваног пројекта, почетку снимања ТВ серијала о Јасеновцу,  аутор пројекта, глумац Тихомир Станић говори о снажним личним мотивима за настанак ове приче, али и о њеној различитости у односу на актуелне филмове „Дара из Јасеновца“ и „Дневник Дијане Будисављевић“.

О томе какви су се све изузетни предмети нашли на изложби „Краљеви и светитељи српски“ и шта је од тог изузетног блага премијерно пред посетиоцима Историјског музеја Србије, разговарамо са Душицом Бојић, директорком ИМС.

„Страхиња Бановић“ између светитеља и Кафкиних узнемирених људи
Коментар