Отац Миајло за Спутњик истиче да је литија посвећена Светом Василију организована на најбезбеднији начин и по свим прописаним правилима. У сваком аутомобилу је било највише двоје људи са прописаним маскама, нико није претицао, није било ексцеса нити било каквих порука, само је у првом аутомобилу ишао барјак Михољског збора.
„Возио сам се у другом аутомобилу, а нисам ни био свестан колика је колона. Кад смо изашли у Грбаљско поље, зауставила нас је прва барикада полиције, где су нам саопштили да ће контролисати свако возило и да ће нас легитимисати. Мислили су да ће тиме спречити народ да настави даље, да ће се осути литија, али се то није десило и предвече смо стигли у Будву. Тамо смо, као у ратном стању, затекли интервентни вод који је возилима и физички са људима у униформама и панцирима блокирао улаз у Будву из правца Тивта“, прича свештеник.
Народ брани образ Црне Горе
Кад је изашао да види о чему се ради, обавестили су га да им је забрањен улаз у Будву, чиме је, упозорава, прекршено право на слободу кретања сваког човека ван полицијског часа и то без икаквог објашњења. Како каже, колона се вратила у Тиват, јер то није био протест, него литија у част Светог Василија.
„Није народ изашао због мене или Јоаникија, него су изашли да бране образ Црне Горе, оно што јесте Црна Гора и Бока, да бране своје претке и цркву Божју“, каже.
Међутим, иако се литија вратила у Тиват, он је касније приведен у станицу полиције, где је до зоре давао изјаву.
„Кад су ме привели након литије, нисам уопште имао идеју зашто то раде, јер ништа није прекршено. Али хтели су да покажу да могу да нас зауставе. А да нисам мислио о народу и да не волим своју Боку и Црну Гору, сва та браћа и сестре из литије би скренули ка станици и било би нереда и у Боки. Али нисам хтео да се то деси“, каже отац Миајло.
Дискриминација цркве под велом привремених мера
Коментаришући привођење епископа будимљанско-никшићког Јоаникија и седам свештеника, парох грбаљски каже да је то јасан знак дискриминације Српске православне цркве, као и подела које се повампирују у Црној Гори.
„Црква се труди да зацели ове ране. И у време епидемије понашали смо се одговорно и чак зауставили литије. Али јасно је да се под велом привремених мера дешава дискриминација и прогон цркве“, изричит је отац Миајло. Он као пример наводи чињеницу да се и после укидања појединих мера у црквама може налазити један човек на 10 квадратних метара, а 20 квадратних метара испред цркве, док су у хипермаркетима колоне људи.
„И то ником не смета, него смета само верник који стоји у цркви и њему треба 10 квадрата, јер је можда подложнији овом вирусу“, примећује свештеник.
Он скреће пажњу и на то да је владика Јоаникије са свештеницима задржан на основу привремених мера, а не зато што је прекршио Устав или закон, а како каже, могли су да га позову да се јави у тужилаштво или МУП и саопште му да мора да плати неку казну због кршења мера, што би он и учинио.
Власт да пусти владику Јоаникија
На питање да ли сматра да неслагања власти и цркве ипак могу мирно да се превазиђу, отац Миајло подсећа да је и Закон о слободи вероисповести донет „на насилнички начин“.
„Видим да се нема слуха за мирно решавање ове ситуације... А било би добро да имају слуха и пусте владику Јоаникија. Ми нећемо бежати од правде, а ако је она таква да се мора платити казна јер смо прекршили привремене мере, ми ћемо то урадити, али нећемо ни по коју цену дозволити да нас уцењују, да распињу цркву, узимају светиње, да хапсе и бију свештенство и верни народ“, поручује он.
Узда се, каже, у Господа и Светог Василија да ће проговорити и да ће све доћи на своје место.
„Не знамо само колика ће бити цена и како ће страдање бити нас лично и наше цркве, али знамо сигурно да нећемо одустати од овог пута. И наравно, да ће да се јаве и неке међународне ситуације, јер је очигледно да се на најружнији начин у 21. веку угрожавају верска и људска права у Црној Гори“, закључује отац Миајло Бацковић.
Прочитајте још: