Тужилац је истакао да је бивши министар наложио својој заменици да сакрије постојећи споразум с руском корпорацијом за изградњу авиона „МиГ“ у сеф и да је Ненчев на тај начин онемогућио реализацију споразума. Уместо тога, Ненчев је започео преговоре са Пољском.
Тужилаштво се запитало по ком основу је Градски суд у Софији на лето 2019. године донео одлуку да ослободи чиновника.
„Многобројни писани и усмени докази иду у прилог томе да је у току читавог инкриминишућег периода осумњичени Ненчев био свестан тешког положаја бугарске ловачке авијације, али без обзира на то ништа није чинио. Он је 'седео скрштених руку' зато што није желео да наручује резервне делове потребне за бугарски МиГ-29 од јединог произвођача – руске корпорације 'МиГ'“, наводи се у саопштењу тужиоца.
Тужилаштво је позвало да бивши бугарски министар буде проглашен кривим и да му се одреди затворска казна у трајању од осам година.
Према речима самог Ненчева, таква изјава тужилаштва га не плаши, већ је се стиди.
„У 'слободној', 'демократској', 'на праву заснованој' и 'евроатлантској' Бугарској, тужилаштво је уложило жалбу на одлуку Градског суда у Софији, према којој сам ослобођен у случају поправке МиГ-29 у Пољској уместо у Русији, и тражи од Апелационог суда да ме лиши слободе на осам година“, написао је Ненчев у суботу на својој страници на Фејсбуку, коментаришући приложене документе.
Он је навео оптужбе које су изнете на његов рачун, међу којима је и она о штети која је нанета оружаним снагама Бугарске.
Бивши министар одбране сматра да оптужбе у датом случају изгледају апсурдно, ако се узме у обзир корист коју је Бугарска могла да извуче потписивањем споразума са савезничком земљом.
„Не заборавимо да је овај споразум (са Пољском) потписао Савет министара и да га је подржала велика већина у Народној скупштини. Прво, добили смо два мотора у много краћем временском периоду, били су пољски одмах након потписивања уговора. Нећемо заборавити такође много нижу цену коју нам је нудила Пољска, као ни да, као држава-чланица ЕУ, нисмо платили царинске дажбине и да смо добили државну гаранцију од Пољске“, рекао је бивши министар.
Он је такође истакао да је у оптужен за наношење штете страној компанији (у овом случају руској), али да нико не говори о заштити националних интереса.
„Увек сам говорио да ме не занима којој страној компанији сам нанео штету. Занима ме само да ли сам успео да заштитим бугарске националне интересе“, рекао је Ненчев у интервјуу за „Европу“.
Бугарски председник Румен Радев, који је раније био на челу ваздухопловних снага земље и био сведок у овом случају, изјавио је да је бивши министар својим поступцима довео авијацију до потпуне катастрофе.
„Николај Ненчев је споразумом са Пољском о поправци МиГ-29 довео авијацију до потпуне катастрофе, а истовремено није дозволио испоруке из Русије. На крају је ваздухопловство потпуно пропало“, рекао је Радев 2017. године.
Социјалистичка странка Бугарске критиковала је планове Ненчева и пре склапања споразума са Пољском. Током дебата 2015. године социјалисти су тај споразум назвали криминалним.
„Ако се ваш министарски мерцедес поквари, хоћете ли га послати на поправку у фабрику Трабант?“, изјавио је тада посланик Атанас Зарифов, истичући да Русија није Пољској дала лиценцу за поправку авиона.
Независни посланик Велизар Енчев позвао је својевремено Ненчева да преузме одговорност за животе пилота.
„Бићете одговорни за животе бугарских пилота уколико будете поправљали авионе у Пољској. Министарство одбране пребацило је одговорност на Парламент, уколико наш авион изненада експлодира у ваздуху. То се догодило у Алжиру (вероватно се односи на пад Су-24 2014. године). Сада Алжир води случај против пољске фабрике која ће поправити наш авион“, рекао је Енчев.