Европски аутомобилски гигант затвара четири фабрике, на удару чак шест популарних модела?

Француски произвођач аутомобила Рено предузеће кораке како би уштедео 2 милијарде евра до 2022. године.
Sputnik

Француски произвођач предузеће кораке како би уштедео 2 милијарде евра до 2022. године. Да би остварио планирано резање трошкова, Рено разматра и затварање неколико фабрика, пише „Ауто Њуз“  позивајући се на локалне медије, преносе „Новости“.

Међу фабрикама које би могле да буду угашене је и она у Дијепу. Реч је о једном од најмањих погона француског произвођача у коме је запослено 400 радника.

У Дијепу су се претходно правили модели Рено Спорт одељења, али и, услужно, мали електрични аутомобили компаније Балоре.

Сада је Дијеп дом обновљене спортске марке Алпине, па се у фабрици од 2017. производи нови А110, ривал Поршеа 718 каyман. Међутим, продаја „Алпине А110 „на европском тржишту је испод очекивања.

Према последњим подацима пре пандемије коронавируса, у фебруару је купцима испоручен свега 61 аутомобил. У 2018. продато је само 1.950 ових аутомобила, а прошле године 4.376 возила.

Друга фабрика која је у опасности је погон у Флинсу, покрај Париза, који је отворен још 1952. године. У Флинсу се производи електрични „Рено Зое” али и „Нисан Микра”.

Прошле године је погон претрпео ударац од стране челника Реноа, с обзиром да је производња модела „Клио” премештена у Словенију и Турску.

Преостале две француске фабрике којима прети затварање су Шоази ле Роа са око 250 запослених и Морбијан, где ради око 400 људи.

Уколико дође до гашења свих наведених погона, угрожено је неколико Рено модела. Осим „Алпине А110”, то су и „Меган”, „Колеос”, „Талисман”, “Сеник” и “Еспас”.

Подсећамо, половином маја Ројтерс је објавио да Рено намерава да укине неке моделе из своје гаме, наводећи да су први на удару управо „Сеник”, “Еспас” и “Талисман“.

Коментар