Нови предмет за прваке у Србији

Од септембра прваке очекује нови наставни предмет под називом Дигитални свет. Међутим, фонд часова се неће мењати јер ће он заменити Пројектну наставу, рекла је помоћница министра просвете Биљана Марић.
Sputnik

Пројектну наставу као наставни предмет укидамо, али пројектна настава као метода рада и даље остаје заступљена“, објаснила је је Марићева за Танјуг.

Ученицима првог циклуса основног образовања Дигитални свет ће предавати наставници разредне наставе, који су, каже, компетентни да предају нови предмет.

Путин: Не верујте гласинама — учење на даљину неће заменити школе
„Наставници који су у образовном систему, без обзира на године рада или искуство, располажу одређеним компетенцијама које су по програму наставе и учења неопходне за реализацију нових садржаја. Сви педагошки факултети од 1993. године имају у својим студијским програмима, два наставна предмета информатику и образовне технологије. Тако да сви који су завршили учитељске факултете прошли ту област“, казала је Марићева, те потврдила да ће Министарство пружити свим просветарима помоћ у виду обуке за нови предмет.

Према њеним речима, наставницима ће бити и на рапослагању пропратни материјали за реализацију обуке у писаном и дигиталном облику, а нови предмет, додаје, подразумева општу причу о дигиталном свету, о примени дигиталних технологија, о томе где се могу користити, упознавање са добрим и лошим странама дигиталног света, о безбедности и правилној употреби технологија...

„У протекла два месеца смо најбоље могли да видимо колико је битно да деца знају разне начине комуникације“, навела је Марићева и објаснила да ће се кроз нови наставни предмет деци пружити основна знања из дигиталног света која ће се касније кроз више разреде надограђивати.

Српска девојчица школским задатком променила програм америчког дистрикта

Пројекат Дигитални уџбеници је већ неколико година заступљен у систему образовања и постоје такви уџбеници за први разред, а Марићева каже да деца треба да овладају како да га користе и то ће управо научити кроз нови предмет.

„До сада су то чинили уз помоћ родитеља, мада и даље верујем да ће школарцима требати помоћ, али идемо на то да једног првака оспособимо да он сам може да користи дигитални уџбеник. То је један од кључних разлога зашто је дошло увођења новог предмета“, закључује Марићева.
Коментар