Јевреји су још у 8. веку користили канабис у ритуалне сврхе /фото, видео/

Најстарија позната употреба паљења канабиса у обреду церемоније датира с почетка 8. века пре нове ере. у Израелском Тел Араду. Дрога је пронађена на два монолита, највероватније олтара, који су откривени у јудејском светилишту, првобитно ископаног шездесетих при Институту за археологију хебрејског универзитета у Јерусалиму.
Sputnik

Истраживачи из Израелског музеја и Воцани центра – израелског пољопривредног истраживачког центра – ово откриће објавили су 28. маја.

На горњим површинама монолита сачуван је неидентификовани тамни материјал, за који је откривено да има остатке канабиноида, попут тетерахидроканабинола (ТХЦ), канабидиола, и канабинола, пише „Индипендент“.

Остали откривени органски остаци приписани су животињским фекалијама, што указује да је канабис помешан са ђубривом како би се „подстакло благо загревање“. Откривен је и тамјан, помешан са животињском масноћом, како би се подстако испаравање. 

За једињења која се удишу потребна је топлота која одмах ослобађа карбиксилне киселине канабиса; будући да декарбоксилирани ТХЦ може изазвати психоактивни ефекат код људи, могуће је да је састојак конзумиран као део церемоније.

„Халуциногене материје су познате из различитих суседних култура, али ово су први познати докази халуциногене супстанце пронађене у Краљевству Јудеје“, написали су истраживачи.

​Чини се да су ови олтари коришћени само кратко време, око деценију. Чињеница да је откривена само једна супстанца имплицира да се или један олтар користио више пута или су олтари очишћени након употребе.

„Употреба психоактивних материјала такође је позната у древним културама Блиског истока и Егеја још од праисторије. Изгледа да је канабис коришћен на Араду као намерни психоактивни подстицај екстазе као дела култних церемонија. Ако је то случај, ово је први такав доказ у Јудином култу “, такође су рекли истраживачи.

Студија додаје да открића у Тел Араду указују на то да је канабис такође играо улогу у богослужењу у Јерусалимском храму.

У то време светилиште у Араду било је део тврђаве на врху брда на јужној граници Краљевства Јудеје, а поклапа се са библијским описима Првог храма у Јерусалиму.

Остаци храма у Јерусалиму су сада археолозима недоступни, па уместо тога проучавају се  Арад и друга слична светилишта како би истраживачи дошли до сазнања о ритуалима у већим храмовима.

НаукаЈеврејиканабисАрхеологијаДруштво
Коментар