„Форбс“: Моћ нових руских ловаца Су-34 дупло већа од његових претходника

Борбени потенцијал 76 нових ловаца-бомбардера Су-34, које Руско ратно ваздухопловство намерава да купи, дупло је већи од њихових претходних верзија, пише лист „Форбс“ и истиче да су авиони модернизовани узимајући у обзир искуства употребе авиона у Сирији и да, за разлику од ранијих верзија, могу да се заштите у ваздуху.
Sputnik

 „Форбс“ наводи да би ти двоседни авиони с два мотора требало би да замене застареле бомбардере Су-24, од којих је Турска оборила један у Сирији 2015. године.

„Узимајући у обзир активну улогу коју су руске ваздухопловне снаге одиграле у Сирији, ово искуство је ван сваке сумње узето у обзир приликом модернизације Су-34“, изјавио је Семјуел Бендет, сарадник у Америчком савету за спољну политику.

Шта све може руски Су-34

Према речима председника Уједињене авио-производне корпорацијом (ОАК) Јурија Сљусара, борбене способности модернизованог Су-34М ће се удвостручити.

Су-34 је у стању да погађа циљеве на удаљености до 950 километара, док тежина ракета или бомби може да достигне 12 тона, укључујући ракете класе ваздух-ваздух.

Летелица је такође наоружана оруђем калибра 30 милиметара и може да достигне брзину већу од брзине звука. Вредност авиона износи око 40 милиона долара, што је отприлике на нивоу цене америчког авиона Ф-15Е.

Према писању листа, чак су и стари Су-34 „искорак“ у поређењу са бомбардерима Су-24 са променљивом геометријом крила совјетског дизајна. Су-24 нема потенцијал да се бори против непријатељским ловаца, али за разлику од њих, Су-34 може да се заштити у ваздуху.

Ловац-бомбардер Су-34 по борбеним способностима спада у генерацију авиона 4+. Предвиђен је за извођење прецизних ракетно-бомбашких напада по копненим циљевима, као и за уништавање ваздушних циљева. Авион има домет лета до 4.000 километара, а достиже брзину до 1.900 километара на час. Опремљен је најновијим системом за управљање наоружањем.

Кремљ је крајем маја потписао уговор са ОАК за производњу 76 нових Су-34. Лист пише да се претпоставља да ће годишње бити направљено од осам до 14 летелица, као и да ће програм трајати до 2027. године. Требало би да 76 авиона буде довољно за два авиопука.

Коментар