Бивши амерички генерал открио слабу тачку Ваздухопловних снага САД

Кључни недостатак америчких Ваздухопловних снага је мањак „невидљивих“ бомбардера, који би били у стању да нападају велики број мета у било ком делу бојног поља, рекао је амерички пуковник у пензији Марк Ганзингер у чланку за „Дифенс њуз“.
Sputnik

Пуковник на почетку текста наводи да су амерички безбедносни интереси „угрожени као никад пре“.

„Кина и Русија представљају изазове с каквима се САД нису суочиле од времена Хладног рата, а отпадничке државе попут Ирана и Северне Кореје траже начин да покрену разорне ракетне нападе. Док Министарство одбране модернизује арсенал ракета дугог домета, требало би да се фокусира на кључни недостатак – мањак стелт бомбардера способних да нападну хиљаде мета било где на бојном пољу“, пише пуковник.

Према његовим речима, постоје два кључна приступа за извођење напада у удаљеним тачкама. То су бомбардери изграђени помоћу „стелт“ технологије („невидљиви“) који делују у непосредној близини мете, и ракете, које делују са даљине.

Бивши пуковник пише да се тренутно у саставу наоружања налази 20 бомбардера Б-2. Притом, Пентагон планира да направи нови авион према концепту авиона „Арсенал“.

Ганзингер истиче да се производњом такве врста авиона сувишно улаже у ударну снагу, која неће омогућити да се промени однос снага. Коришћење војно-транспортних летелица у улози ударних такође није решење, истиче пуковник.

Авион „Арсенал“ биће значајно ограничен када је реч о количини муниције.  Што се мета налази на већој удаљености, носач може бити опремљен са мањом количином оружја. То ће повећати време неопходно за уништавање циља. Амерички пуковник додаје да би противник у том случају имао предност.

Ганзингер пише да би лансирање скупих ракета дугог домета, укључујући и хиперсоничне, против десетина хиљада мета коштало много више него вишенаменски бомбардери, који преносе јефтинију муницију и делују прецизно.

Пуковник истиче да Оружане снаге САД имају летелице сличне авиону „Арсенал“, а то су бомбардери Б-52Х и Б-1Б.

Прочитајте још:

Коментар