Да ли су друштвене мреже упецале Трампа

Мреже јесу јако моћне пошто имају огроман број корисника, али то само по себи није довољно да би утицало на опредељење бирача на изборима. Отуда ни најновији „рат“ на друштвеној мрежи Тик Ток са Доналдом Трампом, још један у низу на мрежама, не мора ништа да значи.
Sputnik

Добар познавалац друштвених мрежа, али и америчке политиччке сцене, уредник на РТС-у Зоран Станојевић тако коментраише чињеницу да је неславно завршен Трампов предизборни митинг у граду Талси, у Оклахоми, захваљујући „умешности“ појединих корисника друштвене мреже Тик Ток.

Кампању за свој други мандат у Белој кући, прекинуту због пандемије коронавируса, Трамп је пре неколико дана наставио само пред око шест хиљада присталица у арени која прима 19.000 људи. При томе су организатори скупа обезбедили и додатни простор на отвореном јер је стигло готово милион пријава за учешће на митингу.

Ново Трампово пецање на друштвеној мрежи

По оцени Њујорк тајмса, разлог слабе посећености скупа у Талси није био страх због Ковида 19, већ кампања коју је на друштвеној мрежи Тик Ток покренула једна педестогодишњакиња која је захваљујући видеу са упутствима за тинејџере прикупила више од 700 000 лајкова. Они су се пријавили за митинг под лажним адресама и бројевима мобилних телефона, а видео снимке потом избрисали.

Да ли су друштвене мреже упецале Трампа

Један од дугогодишњих републиканских стратега, Стив Шмит, признао је на Твитеру да су амерички тинејџери нанели тежак ударац Доналду Трампу.

Ако је ико у претходној предизборној кампањи умео максимално да искористри друштвене мреже, онда је то свакако Трамп. После најновијег пецања на мрежи Тик Ток, али и након кампање коју су против њега покренули Твитер и Снеп, питање је хоће ли га мреже овога пута коштати.

Да ли је Трамп неуспешан колико би Њујорк тајмс желео

Станојевић подсећа да је Трамп током прошле кампање користио Фејсбук да пошаље циљану поруку, такву да је свако могао у њој да чује оно што је желео.

„Није Трампов проблем у начину на који користи друштвене мреже него шта преко тих друштвених мрежа пласира. Има ли он сада поруку коју ја желим да чујем. То је његов проблем. А да ли је он сада неуспешан толико колико би Њујорк тајмс желео да он буде то ћемо да видимо у новембру. Они су њему предвиђали потпуни фијаксо и 2016, па се то није догодило,“ напомиње Станојевић за Спутњик.

По његовој оцени, сада не моижемо да знамо да ли ће он да пропадне на изборима због тога што има лоше митинге или због одијума према њему на друштвеним мрежама, јер на друштвеним мрежама се и даље не види баш најбоље како ће људи да гласају.

„Он има ту директну комуникацију са грађанима преко друштвених мрежа јер не воли уреднички филтер, то што му класични медији раде. Он не воли да му мењају поруке, али његов проблем су грешке које прави иначе у својој политици, поготово неке ствари током ове две кризе кроз које пролази- једна је корона, а друга криза изазвана убиством Афроамериканца, Џорџа Флојда, генерално са покретом против расизма. Он ту прави велике гафове“, сматра саговорник Спутњика.

Станојевић је, међутим, мишљења да Трамп не може да се понаша другачије, при чему друштвене мреже његов ангажман могу мало да појачају, да се чује гласније. И ако му је изворна порука лоша она из мегафона неће ништа боља изаћи, сликовит је добар познавалац функционисања друштвених мрежа, али и америчких прилика.

Да ли су друштвене мреже упецале Трампа

Њега, међутим, не чуди мањи број људи на митинзима, колико год то Њујорк тајмс овога пута у Талси приписао акцији против Трампа на Тик Ток мрежи. Епидемија у Америци је још у пуном замаху иако су бројке почеле да опадају, али и даље је огроман страх људи који не желе да ризикују болест појављивањем на митинзима, објшњава саговорник Спуњика.

Ко зна како до успеха захваљујући мрежама

Он подсећа да су Американци врло свесни огромних трошкова лечења када допадну болнице и са тим се не играју. Поготово што ако оду у изолацију остају без посла, што је у овом тренутку велики проблем. У таквој ситуацији нема места превеликом јуначењу, па отуда ни нема много људи на митинзима, а не зато што им Трамп није интересантан, закључује наш саговорник.

„Ја верујем да ће у Америци већи део кампање да иде преко друштвених мрежа јер су оне на распоолагању свима, за разлику од јавних простора и сличног, где ће бити великих проблема“. При том нико у свету нема људе који озбиљно знају какао се постиже резултат на друштвеним мрежама, јер оно што је било прошли пут више не мора да важи“, сматра Станојевић.

Није то, како додаје, телевизија да када се неке ствари ураде како треба увек дају добар резултат. То што су се неке друштвене мреже окренуле против Трампа, нису учиниле у намери да га руше, него зато што претерује у својим наступима – зато што су људима који воде те мреже његови ставови неприхватљиви. Они свакодневно са мрежа искључују људе са сличним порукама, па су преломили да исти однос морају да имају и према Трампу, подвукао је Станојевић.

„Ја мислим да ћемо се ми опет изненађивати резултатима избора у Америци као што смо се изненадили пре четири године“, закључио је саговорник Спутњика.

Коментар