Иновација у Србији: Даш детету ауто и из фотеље пратиш како и где вози

У Србији је однедавно доступна „Драјви“ апликација која служи за анализу и праћење најважнијих информација о исправности и кретању аутомобила, као и о понашању возача током вожње. Тако уколико за воланом седи ваше дете у сваком моменту можете да знате где се возило налази и да ли случајно пребрзо вози.
Sputnik

Нова апликација у Србији истовремено је корисна и због тога што се могу пратити проблеми на аутомобилу у виду проблема са мотором, потрошње уља и слично.

Даш детету ауто и из фотеље га пратиш

Праћење исправности и кретања возила, као и понашања возача током вожње могуће је путем 4Г уређаја малих димензија у који се инсертује СИМ картица, и који се прикључује у посебан тзв. ОБД2 порт који се налази у сваком аутомобилу, обично са леве стране испод волана. Након што се уређај постави у возило повезује се са апликацијом на мобилном телефону.

Путем апликације анализира се вожња, прати нагло убрзавање или успоравање, кочење и оштро скретање, прекорачење брзине, температура мотора, потрошња горива и уља, а такође се добијају обавештења о проблемима са мотором. Постоји могућност подешавања подсетника за сервисирање.

„Драјви“ шаље информацију сваки пут када се возило покрене, а може дати податке и о трајању сваке вожње, ГПС информације о кретању возила и многе друге.  Драјви 4Г уређај емитује и вај фај интернет сигнал у возилу на који може да се истовремено повеже до десет уређаја.

Иновација у Србији: Даш детету ауто и из фотеље пратиш како и где вози

Најбитнији критеријум- сигурност

Маркетинг експерт Иван Матешић, који је водио пројекат увођења „Драјви“ услуге у Србији, рекао нам је да се том приликом водило рачуна пре свега о томе да се задовоље критеријуми као што је сигурност, али и да производ буде забаван и прилагођен навикама корисника. Слични сервиси постоје у свету, али су компликованији за инсталацију и употребу.

„Постоје разна решења, углавном за велике возне паркове и реч је о гломазним уређајима који се појављују на тржишту, и нашем, и глобално. И то су решења која су компликованија за инсталацију, она су углавном за бизнис кориснике који имају разна подешавања, прилагођавања, и тако даље. Ми се можемо похвалити да смо заиста креирали решење које је настало на основу ослушкивања пулса приватних корисника и можемо рећи да је практично јединствено на нашем тржишту“, наводи Матешић.
Иновација у Србији: Даш детету ауто и из фотеље пратиш како и где вози

Иван Јелић, директор за производе и развој портала б92.нет, поводом појаве „Драјвија“ у Србији за Спутњик каже да су аутомобили све више компјутери на точковима.

„Они омогућавају да прикупите најразличитије информације које могу бити изузетно детаљне, а које онда када се обраде и пропусте се кроз алгоритме дају важне информације, било о томе како се возило понаша на путу, како се вози, до тога да можда у неком тренутку сва та вештачка интелигенција да сугестију како бисте могли оптималније да возите, да мање трошите ауто и који су бољи начини да пређете пут од тачке А до тачке Б“, објашњава Јелић.

Нема бесплатног ручка

Јелић наглашава и лошу страну онлајн сервиса, јер како каже, увек када постоји неки сервис са једне стране стоји корист коју има, а са друге лични подаци и зато је важно обратити пажњу на то како се ти подаци користе.

Где год постоје лични подаци, објашњава Јелић , то је питање поверења и у тај однос се мора ући пажљиво јер када се једном уђе у то, тешко да има повратка.

Још један моменат који није занемарљив у вези са „Драјви“ апликацијом јесте тај што се услуга наплаћује. Међутим, како каже наш саговорник, нигде у свету не постоји сличан сервис који је бесплатан:

„Морамо имати у виду да ти сервиси прикупљају изузетно велику количину података у реалном времену и да нека врста овакве услуге да би била бесплатна мора да има компензацију на неком другом месту. Дакле, врло је важно водити рачуна на који начин ствари функционишу, јер као што знамо, бесплатног ручка нема. Ако не платите неки сервис ви морате да спојите вредност на неки други начин, и то је дуализам који тренутно постоји на интернету - да ако не плаћате производ, заправо сте ви производ“.

 

Коментар