Беспилотне летелице ЦХ-92А, употребљавају се за извиђање и снимање терена, а могу да носе и бомбе и ракете. Летелица има распон крила нешто мањи од десет метара, акциони радијус већи од 150 километара, максимална висина лета је 5.000 метара, а брзина нешто мања од 200 километара на сат.
ЦХ-92А носи две ласерски навођене ракете домета до шест километара, намењене за напад на важне циљеве, као што су лака возила, радарско-комуникациони системи и друго.
Значајна набавка за Србију
Иако ЦХ-92А по својим перформансама припада средњој категорији таквих летелица, војни аналитичар Александар Радић каже да је Србија направила велики технолошки скок, који до сада није имала, за разлику од региона, у ком су неки беспилотне летелице куповали још деведесетих година.
Према Радићу, код нас на том пољу није било великих улагања, осим у мале беспилотне летелице које се лансирају из руке, a проблем извиђања на великим удаљеностима постао је изузетно озбиљан, јер је извиђачка авијација приземљена током прошле декаде.
„У овом тренутку ЦХ-92А за Србију је средство од стратегијског значаја и зато ће бити у извиђачкој ексадрили, која ће информацијама снабдевати врх одлучивања у војсци Србије“, истакао је Радић и додао да летелица може да се користи и за осматрање елементарних непогода.
Радић се нада да ће убудуће бити нових куповина које ће попуњавати војне сегменте тако да и бригаде постану самосталне у извиђању.
Кина развија „Пегаза“ са Србијом
Наш саговорник истиче да је кинеска индустрија дала подршку развоју српске беспилотне летелице „Пегаз“, која ће бити слична онима које су у уторак испоручене Србији, поводом чега су инжењери ВТИ из Жаркова прошле године отпутовали у Кину.
„С обзиром да, за сада, углавном има тржиште у земљама у развоју, Кини је била потребна референца из Европе, односно, продаја сложеног средства. Сада када се Србија уписује у списак корисника ЦХ-92А, то се остварило“, објашњава Радић.
Прочитајте још: