Како се ова прича може одразити на статус нашег културно-историјског наслеђа на Косову и Метохији, да ли ће Унеско убудуће одлучније реаговати у сличним ситуацијама – нека су од питања за Горана Милашиновића, председника комисије Србије за сарадњу са Унеском.
О чему говори чувена књига Кристофера Воглера „Пишчево путовање“, да ли је реч о уџбенику, манифесту, феномену или о свему томе истовремено? Због чега ово култно дело филмски ствараоци широм света зову „сценаристичка библија“, а критичари врстом манифеста којим се промовише културни империјализам – нека су од питања за Гордана Матића, директора Филмског центра Србије, куће која је недавно први пут на српском језику објавила чувену књигу.
Због чега је филм „Психо“,снимљен пре шест деценија, заувек изменио лице светског филма, како се стварала естетика језе с потписом великог Хичкока? Зашто ова, по многима његова најважнија филмска прича, ни данас не губи на актуелности и уверљивости – за Спутњик објашњава познавалац Хичкоковог дела, сценариста Ђорђе Милосављевић.
Да ли је други талас короне опасан и за намере позоришних уметника који су одлучни да и у измењеним околностима наставе да стварају пред публиком? Како надмудрити вирус и остати у живом контакту с публиком, шта је решење – сазнајемо од управника Атељеа 212 Новице Антића.
Гост „Орбите културе“ је и Васил Хаџиманов, овогодишњи добитник светске награде за најбољег џез пијанисту на електричном клавиру.