Шалитра из Грузије, преко Шпаније, стигла у Бејрут

Бивши морнар са брода „Росус“ испричао је о пореклу шалитре која је експлодирала у Бејруту.
Sputnik

Готово три хиљаде тона амонијум нитрата (шалитре) која је експлодирала у уторак у луци Бејрут, припадало је бизнисмену Игору Гречушкину из Хабаровска. Његов брод „Росус“ заплењен је у Бејруту, а терет је конфискован.

Морнар Семјон Николенко, који је радио на том броду, испричао је за РТ како су се одвијали радови.

„На броду сам радио од 2012. до 2013. То је био мој први уговор. Искуство је било тужно. Стање брода, благо речено, не баш добро. Руководство брода такође. Стално кашњење плате. Честе провере у европским лукама, стално је било неких примедби. Дешавала се хапшења. Али све то се заташкавало подмићивањем локалних власти и брод је настављао да плови. Уместо шест месеци, радио сам тамо седам и по. На крају смо и исплаћени. Али следећа посада која нас је сменила... Мислим да су ухапшени у Бејруту. А, према мојим информацијама, власник брода га се одрекао“, испричао је морнар Семјон Николенко.

 

Шалитра из Грузије, преко Шпаније, стигла у Бејрут
„Посада брода утоварила је амонијум нитратна брод у Батумију (Грузија). У Босфору нас је сменила друга посада и, по мом мишљењу, брод је отишао у Севиљу (Шпанија). Тамо су ухапшени, а онда отишли у Бејрут“, додао је он.  

 

Николенко је рекао да није знао какву робу су довезли у Бејрут.

„Али чуо сам да је терет био опасан, тако да је најмањи број посаде морао остати на броду. У Шпанији су били приморани да ставе дизел-агрегат за случај нужде, пошто је радио само једно енергетско постројење, које не испуњава захтеве. А затим су из Шпаније некако отишли ​​у Бејрут“, објаснио је Николенко.

Морнар је рекао да је у то време брод пловио под молдавском заставом. На броду у углавном били Украјинци. Из Русије је био само капетан и главни инжењер.

Подсетимо, терет који је синоћ експлодирао у Бејруту био је конфискован са молдавског брода, чију посаду су чинили украјински поморци. Према мишљењу локалних власти, експлодирало је 2.700 тона вештачког ђубрива које је стојало у складишту у луци од 2014. године.

Прочитајте још:

Коментар