Генерални директор компаније „Зета“ Денис Шчуровски детаљно је описао за Спутњик карактеристике новог аутомобила.
„Успели смо да развијемо у потпуности руску електичну структуру. Електичне моторе смо сами развили и производимо их, у потпуности је склопљена електрична структура целог електромобила, која је повезана на један централни компјутер, и сопствени систем пуњења у возилу“, објаснио је он.
Према његовим речима, руски електромобил се у многим параметрима разликује од конкурената. Примера ради, луксузна верзија четири пута четири укључује употребу асинхроних точкова мотора. Та технологија представља иновацију која доприноси да се побољша енергетска ефикасност аутомобила. При истом капацитету батерије, километража „Зете“ је до 55 одсто већа него код конкурената. Све иновације се позитивно одражавају на цену аутомобила.
На универзалној основи коју је створио произвођач могу да се пројектују различити типови возила. У продаји на руском тржишту најпре ће се наћи два модела градских аутомобила на електрични погон: основни и луксузни.
Најбољи део ─ цена
Цена основног комплета „Зете“ кретаће се од 550.000 рубаља, што је отприлике 7.500 долара по тренутном курсу. Луксузни модел руског електричног аутомобила за сада нема формирану тачну цену, али, према речима Шчуровског, она неће премашити милион рубаља, односно око 13.700 долара.
Цена „Зете“ значајно је испод цене светских конкурената. Примера ради, очекује се да ће цена кинеског електричног аутомобила К27 компаније „Кенди“, након увођења федералних пореских олакшица у САД, износити отприлике 12.999 долара.
Директор је прецизирирао да је основна верзија руског електромобила опремљена батеријом снаге 10 киловат-сати, њено пуњење је довољно за 180 километара, док је батерија луксузног модела снаге 20 киловат-сати предвиђена за 360 километара.
Како је истакао, време потребно за пуњење аутомобила зависи од електричне мреже на коју се она повезује.
„Уколико пунимо акумулатор основног модела на мрежи од 220 волти, односно у домаћој мрежи, потребно је шест сати да се у потпуности напуни. У мрежи од 380 волти и 16 ампера потребно је око три или четири сата. А ако је реч о индустријској мрежи од 380 волти и 64 ампера, тада се може напунити за око 25 минута“, прецизирао је Шчуровски.
„Зета“ може да прими до четири особе. Ограничење брзине у обе верзије аутомобила износи 110 километара на сат.
Свет веома заинтересован за „Зету“
Планирано је да руски изум буде доступан и ван земље. Иако произвођач још увек није покренуо активне кампање за промоцију аутомобила, интересовање за „Зету“ већ су показале компаније из различитих земаља. Према речима генералног директора, скоро 50 одсто свих захтева за продају који стижу компанији долазе из иностранства.
„Не водимо активну маркетиншку кампању, али је и упркос томе већ потписан споразум о индустријској монтажи те врсте електричног транспорта у Индији“, додао је директор.
Шчуровски је истакао да су европске земље, а посебно Немачка, Швајцарска и Шпанија, веома заинтересоване за „Зету“ и додао да је компанија у преговорима са потенцијалним купцима у Латинској Америци, прецизније, у Парагвају.
Подсетимо, руски министар инустрије и трговине Денис Мантуров недавно је саопштио да би, уколико све пође по плану, серијска производња „Зете“ требало да почне већ ове године, када се заврше процедуре везане за сертификацију аутомобила. Министар је истакао да је пандемија вируса корона, која је задесила свет, утицала на планове за лансирање на тржиште руског електричног возила.
Руски аутомобил производиће се уТољатију - колевци руске аутомобилске индустрије, где се дуги низ година производе познати руски аутомобили „Лада“.