Узбудљив и акробатски захтеван перформанс који говори о заједништву, саосећајности, изазовима колектива и појединаца у доба пандемије вируса ковид 19, одушевио је публику која је дугачким аплаузом наградила протагонисте ове позоришне интервенције у простору.
Уметнички директор Битефа Иван Меденица нагласио је на отварању Битеф - Пролога да ће тродневни програм дати узорак публици шта ће Битеф фестивал бити следеће године када ће одржати његово 54. и 55 издање фестивала.
„Одлука да се 54. Битеф одложи је рационална, јер је организовање међународног догађаја овог типа, готово онемогућено у доба пандемије. Ипак одлучили смо да Битеф у некој форми ипак постоји. Битеф је фестивал авангардног позоришта, па смо одлучили да и у овим околностима будемо авангардни и обезбедимо одржавање дела програма“, казао је Меденица и додао да је Битеф увек био агора друштвеног преиспитивања који је покретао значајна питања културе.
„Одлучили смо да пламен Битефа сачувамо у доба короне“, казао је Меденица.
Фестивал је свечано отворила Вере Коњовић чија је књига „Чекајући Битеф“, посвећена традиционалном програму „Битеф на филму“.
Потом је уследило извођење представе „Долина Језе“ у режији Штефана Кегија, у копродукцији чувеног Римини Протокола и минхенског Камершпилеа у Битеф театру.
Робот је једни протагониста те представе.
До 14. септембра, у Битеф театру и на Скверу Мире Траиловић у Београду, под слоганом „На ивици будућности“, публика ће моћи да присуствује позоришним представама, стручним и научним трибинама и разноврсном пратећем програму, преноси Танјуг.
У главном програму Пролога нашла се представа „Бити Аријела Ф“ у продукцији Театара Види, реализоване у копродукцији са компанијом аутора Симона Сена, визуелног уметника из Женеве.
У представи главни лик на интернету купује дигиталну реплику женског тела, „да би се потом заинтересовао за праву особу чије дигитално тело поседује и почео да је истражује, анализирајући психолошке, родне, правне и друге аспекте овог феномена“.
Прочитајте још: