Станко Црнобрња: Баук опет кружи Европом /фото/

Баук кружи Европом и то дуже време. Страх, сумња и грчевита жељу да они нестану, представљају данашњу неман,  лице данашњег баука, каже Станко Црнобрња, редитељ, сценариста, публициста и професор који је, са Сандром Малић, аутор изложбе „Баук кружи Европом“ у Галерији Б2.
Sputnik

Од Маркса до свеопштег баука

„Ми смо стално у страху од свега што нам се дешава, од сумњи да ли ћемо уопште преживети, стално у жељи да се ствари некако врате у нормалу“, објашњава Црнобрња за Спутњик. Зато су се сви мобилисали да тај свеопшти баук некако преокрену у нешто друго.

Овај угледни стваралац објашњава да је, заједно са Сандром Милић, кренуо од Марксовог „Манифеста“ и његове чувене прве реченице. Циљ је био започети велику експерименталну дигиталну акцију сликања предмета, која је резултирала радовима великих формата.

Станко Црнобрња: Баук опет кружи Европом /фото/

„Довијалац“ подиже морал

„Имамо 28 изложених фотографија од којих 13 има имена. Та имена представљају врсту формуле, објашњења. На пример, имамо слику која се зове „Довијалац“. То је стара наша реч, изашла из употребе, која означава особу  која је у стању да сваку тешку ситуацију или проблем  разреши употребом интелигенције. И то је народ давно схватио. Друга је „Амигдала“ –  центар у мозгу посвећен само емоцијама и самоосећајности. Тих 13 тачака у галерији представља енергетску зону коју смо наменили публици да јој подигнемо морал да, када увеже свих 13 објашњења, стекне неку врсту снаге да се одупре овоме бауку“, напомиње Црнобрња.

Станко Црнобрња: Баук опет кружи Европом /фото/

За необични „ликовни обрт“ који ће посетиоци осетити на изложби, будући да се страх и сумња сликају снажним, „вриштећим“ бојама, Црнобрња каже да је брижљиво осмишљен.

„Ми нисмо кренули у интерпретацију страха и сумње, већ у истраживање како да створимо енергетски састав који би гледаоцима, кад дођу, могао да подигне морал. Отуда те ултра активне боје у којима доминира црвена, отуда и велики формат фотографија, јер дозвољава публици да урони у изложбу. То више нису поређане слике, већ амбијент који делује са свих страна на онога ко се нађе у центру галерије“, открива Црнобрња.

 

 

Коментар