Златни торањ Палића додељен шведском филму „Нада“, специјално признање руском редитељу

Златни торањ за најбољи филм на 27. Фестивалу европског филма Палић додељен је норвешко-шведском филму „Нада”, у режији Марије Седал, док је Палићки торањ за најбољу режију додељен пољској редитељки Агњешки Холанд, за режију филма „Шарлатан”. Специјално признање припало је руском редитељу Иљи Хржановском за контроверзни филм „ДАУ Наташа“.
Sputnik

У образложењу за награду филму „Нада“ међународни жири је навео да је он „на изненађујући начин дирнуо гледаоце сировошћу којом је приступио својој теми, а притом никада није био језив“.

„Такође, очарао нас је својим топлим приказом шире породице и њиховим одговором на најразорније вести које једна породица може примити”, навео је жири.

Поводом доделе Палићког торња угледној пољској редитељки жири је навео да „у својој петој деценији филмског стварања, Агњешка Холанд, неуморно посвећена, наставља да сецира европску историју 20. века“.

„Она се ненаметљиво бави многим темама: мистериозним убиством, историјским драмама, култом личности у виду природног исцелитеља – и тиме пресеца неколико временских раздобља и политичких доба, од капитализма преко фашизма до тоталитаризма у Чехословачкој. Све то упућује на великог филмског ствараоца”, гласи образложење жирија за ову награду.

Златни торањ Палића додељен шведском филму „Нада“, специјално признање руском редитељу

Међународни жири 27. Фестивала европског филма Палић радио је у саставу: филмска селекторка Мишел Кери (Немачка), председница, редитељ и сценариста Игор Иванов (Северна Македонија) и редитељ и сценариста Горан Радовановић (Србија).

Специјално признање контроверзном филму "ДАУ Наташа"

Жири је Специјално признање доделио немачко-украјинско-британској копродукцији „ДАУ Наташа” у режији Иље Хржановског и Јекатерине Оертел доделио због „необузданог приказа односа жртве и тлачитеља, власти и појединца и машинерије тоталитарне државе. То је део ширег ДАУ пројекта који је потпуно без преседана у историји кинематографије”.

Жири је овогодишњи Главни програм, у којем је приказано 12 филмова, оценио као одличну селекцију. За награде се, поред осталог, такмичио и српски филм „Име народа“ у режији Дарка Бајића, као и филмови „Пинокио“ Матеа Гаронеа, „Со од суза“ Филипа Гарела, „Лекције из персијског“ Владимира Пелермана и други.

Награда за најбољи филм програма „Паралеле и судари“ припала је се пољском филму „Убиј, па напусти град” у режији Маријуша Вилчинског.

Мирјана Карановић: Поносна сам на 40 година глумачког рада /видео, фото/

„Овим дебитантским дугометражним остварењем Вилчински је тријумфално положио тест пред публиком, а од њега у будућности можемо очекивати јединствене кинематографске драгоцености”, навео је, поред осталог, жири, који је радио у саставу: филмска критичарка Јелена Ђуровић (Србија), председница, филмски критичар Грег Де Кјур (САД) и филмски критичар Зоран Јанковић (Србија).

ФИПРЕСЦИ награда за најбољи филм главног програма додељена је пољско-шведском филму „Зној” у режији Магнуса вон Хорна.

Овогодишње, двадесет седмо издање Фестивала европског филма Палић, одржано је од 12. до 18. септембра у организацији Отвореног универзитета Суботица, у биоскопу „Еуросинема” и „Арт биоскопу Лифка” у Суботици, као и биоскопу „Абазија” на Палићу.

У оквиру фестивалског програма, публици је представљено више од 100 филмова из свих крајева Европе, у 15 селекција и програмских целина, уз поштовање свих мера Владе Републике Србије и Кризног штаба за сузбијање заразне болести Ковид-19.

Коментар